معرفی بهترین کتاب ها برای آمادگی در آزمون آیلتس آکادمیک یکی از انتخاب های انتشارات کادن است تا با پیشنهاد دادن کتاب های مفید راه موفیقت در آزمون آیلتس را برای شما زبان آموزان هموارتر کند. موفقیت در آزمون آیلتس اصلا سخت نیست چرا که در سایت مجموعه کادن میتوانید بهترین منابع این آزمون را جست و جو کنید.اولین قدم یا بهتر بگوییم مهمترین قدم انتخاب منابع درست و مهم برای آمادگی در آزمون آیلتس است.با ما در ادامه همراه باشد تا منابع مهم را معرفی و مسیر شما را برای انتخاب بهترین منبع هموارتر کنیم.

  • آزمون آیلتس

  • چگونه برای آزمون آیلتس آمادگی لازم را کسب کنیم

  • معرفی بهترین کتاب ها برای آمادگی در آزمون آیلتس آکادمیک

  • مجموعه کتاب های MINDSET FOR IELTS

  • مجموعه کتاب های COLLINS FOR IELTS 2ND

  • کتاب های IMPROVE YOUR IELTS SKILLS SERIES

  • کتاب CAMBRIDGE GRAMMAR FOR IELTS

  • کتاب CAMBRIDGE VOCABULARY FOR IELTS

  • کتاب THE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS

  • کتاب CAMBRIDGE ENGLISH IELTS 1-18

  • مجموعه کتاب های IELTS MAXIMISER

  • کتاب BARRON’S IELTS ESSENTIAL WORDS

  • کتاب BARRON’S IELTS PRACTICE EXAMS

  • کتاب‌ BARRON’S IELTS 5TH

  • کتاب‌ BARRON’S WRITING FOR THE IELTS

  • کتاب‌ BARRON’S STRATEGIES AND TIPS

  • کتاب های‌ IELTS ADVANTAGE SERIES

  • مجموعه کتاب های CAMBRIDGE IELTS(VOCABULARY 6.0 AND 6.5 ,GRAMMER 6.5)

  • کتاب CAMBRIDGE IELTS COMMON MISTAKES

  • کتاب (Cambridge common mistakes (6-7

  • کتاب IELTS LISTENING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

  • کتاب IELTS SPEAKING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

  • کتاب IELTS SPEAKING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

  • کتاب (IELTS WRITING TARGET SERIES TASK1/TASK2 (FEB-MAR 2023

 

آزمون آیلتس:

آزمون آیلتس یکی از مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در جهان است که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان،شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.دور از ذهن نیست که با توجه به اهمیتی که این آزمون در دنیا دارد دانشگاه معتبری چون دانشگاه کمبریج منابع مهم و آموزشی و تمرینی را برای زبان آموزان منتشر کرده است بنابراین با وجود چنین منابع ارزشمندی دیگر نیازی نیست که به دنبال منابع غیر ضروری و ناآشنا باشید.

 

چگونه برای آزمون آیلتس آمادگی لازم را کسب کنیم؟

تعیین سطح:

اولین قدم و قبل از شروع برای آمادگی در آزمون آیلتس تعیین سطح است به طور روشن تر شما باید بدانید که زبان انگلیسی شما در چه سطحی(مبتدی A1، پیش متوسط A2، متوسط B1، بالا تر از متوسط B2 و…).پس بهتر است یک تست تعیین انجام دهید چرا که این کار باعث می شود تا بدانید با توجه به سطح زبانتان چه منابعی بهتر است مطالعه کنید.سایت کمبریج این امکان را فراهم کرده است تا زبان آموزان به صورت آنلاین تعیین سطح کنند.

همین حالا تعیین سطح کنید.

انتخاب نوع مدرک آیلتس:

همانطور که می دانید آزمون آیلتس در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می شود و اگر بخواهیم به زبان ساده و گویا این دو آزمون را تعریف کنیم با بگوییم که آزمون جنرال مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت کاری و یا زندگی در کشور انگلیس را دارند و آزمون آکادمیک همانطور که از نامش پیداست برای افرادی است که قصد تحصیل در کشور مقصد دارند.

تعیین نمره ی هدف:

سومین و شاید مهمترین قدم قبل از آمادگی برای آزمون آیلتس تعیین نمره ی هدف برای قبولی در این آزمون است.این کار علاوه بر اینکه باعث می شود منابع مورد نیازتان را راحت پیدا کنید باعث می شود مدت زمان یادگیری خود را نیز به صورت تقریبی بدانید و مطابق با آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

نحوه ی یادگیری:

آخرین قدم مشخص کردن نحوه ی یادگیری زبان انگلیسی است.برای مثال شما قصد دارید که برای آمادگی در این آزمون به کلاس بروید و توسط اساتید آموزش ببینید که در این صورت احتیاجی به منابع ندارید اما اگر قصد دارید به صورت خود خوان آمادگی های لازم را کسب کنید نیاز دارید تا منابع مفید و ضروری را بشناسید و آنها را تهیه کنید.برای انتخاب درست منابع آزمون آیلتس مجموعه کادن در کنار شما خواهد بود فقط کافی است تا با یک کیلیک به سایت ما مراجعه کنید.البته که لازم به ذکر است که در تمامی موارد گفته شده بسیار مهم است که شما در چه سطحی از دانش زبان انگلیسی قرار دارید.

 

«شاید این مطلب هم به کارت اومد!»

 

معرفی بهترین کتاب ها برای آمادگی در آزمون آیلتس آکادمیک:

در ادامه به معرفی بهترین کتاب ها برای آمادگی در آزمون آیلتس آکادمیک خواهیم پرداخت.نکته ی مهم این است که تنها با معرفی منابع محدود اما مفید قصد داریم تا علاوه بر جلوگیری از گمراهی شما زبان آموزان عزیز بتوانیم از زمان خود را برای منابع بهتر و مفید تر نهایت استفاده را بکنیم تا آنها را کامل بررسی کنیم.این نکته را بخاطر داشته باشید که کتب نام برده شده به هیچ عنوان طبق دلیل خاصی اولویت بندی نشده اند و تمامی منابع به یک اندازه مفید خواهند بود.

از اولین کتاب شروع خواهیم کرد:

 

مجموعه کتاب MINDSET FOR IELTS:

 

کتابMINDSET FOR IELTS

کتاب آموزشی MINDSET FOR IELTS

 

این مجموعه کتاب یکی از منابع خود خوان آزمون آیلتس است که مطابق با استاندارد CEFR در چهار سطح مختلف طراحی شده است و از سطح مقدماتی تا پیشرفته را در بر میگیرد.یک مجموعه ی کامل از نمونه سوالات آزمون آیلتس همراه با موضوعات متنوع است و هرکدام از دروس آن روی چهار مهارت اصلی آیلتس تمرکز دارد تا داوطلب را در رسیدن به اهدافش آماده کند.

1)کتاب MINDSET FOR IELTS FOUNDATION:

اولین کتاب از مجموعه ی چهار قسمتی MINDSET FOR IELTS است که برای زبان آموزان مقدماتی یا سطح A2 طراحی شده است.این کتاب شامل ده درس با موضوعات متنوعی مانند فعالیت های روزانه،سفر،سرگرمی و … می باشد.

2)کتاب MINDSET FOR IELTS1:

دومین جلد از مجموعه ی چهار قسمتی MINDSET FOR IELTS است که برای زبان آموزانی در سطح B2 با نمره هدف 5.5 در نظر گرفته شده است.این کتاب شامل هشت درس است که موضوعاتی مانند تحصیل،اوقات فراقت،کار و… را شامل می شود.تمریناتی که در این کتاب آمده است برای افزایش دایره لغات و واژگان بسیار کاربردی و مفید است.

3)کتاب MINDSET FOR IELTS2:

قصد داریم سومین جلد از مجموعه ی چهار قسمتی MINDSET FOR IELTS را برای شما زبان آموزان معرفی کنیم.این کتاب برای آن دسته از داوطلبانی است که در سطح B2 هستند و نمره ی هدف خود را بین 5 یا 6 در نظر گرفته اند.از موضوعات این کتاب میتوان به وسایل نقلیه،سیستم آموزشی،تجارت و… اشاره کرد که از موضوعات مهم آزمون آیلتس هستند.

4)کتاب MINDSET FOR IELTS3:

آخرین کتاب از مجموعه ی مفید و جذاب MINDSET FOR IELTS برای داوطلبانی مفید است که دارای سطح پیشرفته C1 با نمره ی هدف 5 تا 7 هستند.این کتاب شامل هشت درس است که موضوعاتی چون هنر،علوم،تجارت و… را در برمی گیرد.

 

جدول مشخصات کتاب MINDSET

مشخصات کتاب MINDSET

 

مجموعه کتاب COLLINS FOR IELTS 2ND:

 

مجموعه کتاب های آموزشی COLLINS

مجموعه کتاب های COLLINS

مجموعه کتاب های چهار جلدی COLLINS ENGLISH FOR EXAMS یکی دیگر از بهترین منابع های پیشنهادی برای آزمون آیلتس است.این مجموعه ی چهار عددی روی چهار مهارت اصلی زبان از جمله مهارت نوشتاری،شنوایی،گفتاری و خوانش تمرکز میکند همچنین برای آن دسته از زبا آموزانی مناسب است که در سطح B2 هستند و نمره ی هدف خود را 6.5 به بالا قرار داده اند.هر مهارت در مجموعه ی کالینز دارای یک کتاب جدا می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.این مجموعه شامل فایل های صوتی و پاسخ نامه تکمیلی دروس در انتهای کتاب است.این ویژگی ارزشمند باعث شده تا زبا آموز بتواند به صورت خودخوان به تقویت مهارت های زبانی خود بپردازد.

1)کتاب WRITING FOR IELTS:

همان طور که مشخص است تمرکز اصلی این کتاب روی تقویت مهارت نوشتاری شماست چرا که با نوشتن یک رایتینگ خوب میتوانید شانس خود را برای کسب نمره ای قابل قبول در آزمون آیلتس بالا ببرید.ویرایش دوم این کتاب نسبت به ویرایش اول دارای نقاط قوت بیشتری است از جمله که این ویرایش کاملا رنگی است که باعث افزایش جذابیت بصری و ارتباط بهتر زبان آموز شده است.در این کتاب یک بخش تحت عنوان WATCH OUT  وجود دارد که اشتباهات رایج زبان آموزان را هشدار می دهد و بسیار کار آمد و مفید می باشد.

2)کتاب READING FOR IELTS:

در این کتاب مهارت خوانش متن تقویت خواهد شد بعلاوه اینکه اگر مرحله به مرحله با این کتاب پیش بروید پاسخ به سوالات بخش ریدینگ آزمون آیلتس که در ابتدا بسیار زمان بر به نظر می رسد با این کتاب به سادگی امکان پذیر است چرا که در آزمون آیلتس با 40 سوال ریدینگ مواجه می شوید که در 60 دقیقه زمان باید به آنها پاسخ دهید با کمک این کتاب علاوه بر اینکه مهارت پاسخ دهی خود را تقویت می کنید می توانید به بهترین شکل مدیریت زمانتان را در دست بگیرید.

3)کتاب SPEAKING FOR IELTS:

برای تقویت مهارت گفتاری کتاب SPEAKING FOR IELTS از مجموعه‌ی کالینز به کمک شما می‌آید که با پیش رفتن گام به گام با این کتاب و فایل‌های صوتی که در انتهای هر درس قرار داده شده است میتوانید در یکی از مهمترین بخش‌های آزمون آیلتس نمره بسیار قابل قبولی کسب کنید؛ علاوه بر این وجود ایده های مختلف برای صحبت کردن میتواند شما را از یکنواختی اسپیکینگ دور کند.

 

«مگه میشه توی 15 دقیقه speaking رو تقویت کرد؟میگی نه!پس اینجا رو نخوندی

4)کتاب LISTNING FOR IELTS:

برای تقویت بخش لیسنینگ از این کتاب غافل نشوید چراکه این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است که پیشروی منظم با آن مهارت لیسنینگ شما را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.

در بخش اول واژه های مهم وکلیدی در ارتباط با موضوع درس آورده شده است که با بکارگیری این واژگان علاوه بر تقویت مهارت شنیداری دایره لغات شما را نیز افزایش میدهد و میتوانید از آنها در بخش اسپیکینگ و رایتینگ استفاده کنید و ایده بگیرید. در قسمت دوم پاسخ به سوالات لیسنینگ آموزش داده خواهد شد و در قسمت سوم تمرین هایی برای سنجش مطالب آموخته شده قرار دارد. در آخر هر درس کادری به عنوان EXAM TUTOR  وجود دارد که تمامی آنچه که آموختید ارزیابی و مرور خواهد شد.

 

جدول مشخصات کتاب COLLINS ENGLISH

جدول مشخصات کتاب COLLINS ENGLISH

 

مجموعه کتاب های (6-4.5) IMPROVE YOUR SKILLS:

 

کتاب IMPROVE YOUR SKILLS 4.5-6

کتاب IMPROVE YOUR SKILLS 4.5-6

 

مجموعه کتاب IMPROVE YOUR IELTS SKILLS را به داوطلبانی پیشنهاد میکنیم که نمره هدف آیلتس خود را بین 4.5 تا 6 قرار داده‌اند. این کتاب توسط دانشگاه مک‌میلان منتشر شده است و شامل سه کتاب می‌باشد که هر چهار بخش آزمون آیلتس آکادمیک را در بر میگیرد.

1)LISTENING AND SPEAKING FOR IELTS :

این کتاب شامل تمرین‌های بسیار هدفمند برای تقویت شنیداری و مکالمه‌ای داوطلبان است. همچنین تمرین‌های مربوط به تلفظ صحیح سوالات تستی با نکات بسبیار کلیدی را دارا می‌باشد.

 

جدول-مشخصات-کتاب-IMPROVE-YOUR-SKILLS-LISTENING-AND-SPEAKING

جدول-مشخصات-کتاب-IMPROVE-YOUR-SKILLS-LISTENING-AND-SPEAKING

 

2)READING FOR IELTS :

همانطور که مشخص است این کتاب بر تقویت مهارت مطالعه‌ی متون انگلیسی و درک مطلب زبان می‌باشد و در این راستا تکنیک‌هایی برای تسلط بر این مهارت به شما می‌آموزد.

 

جدول-مشخصات-کتاب-IMPROVE-YOUR-SKILLS-READING-4.5-6.0

جدول-مشخصات-کتاب-IMPROVE-YOUR-SKILLS-READING-4.5-6.0

 

3)WRITNIG FOT IELTS :

در این کتاب نیز مهارت نوشتاری با نکات کلیدی تقویت می‌شود. مطالب و موضوعاتی چون اهمیت ساختار جمله و استفاده از واژگان مناسب گفته شده است که باعث افزایش تسلط و دانش شما در آزمون آیلتس خواهد شد.

 

جدول-مشخصات-کتاب-improve-your-skills-writing-4.5-6.0

جدول-مشخصات-کتاب-improve-your-skills-writing-4.5-6.0

مجموعه کتاب های (7.5-6) IMPROVE YOUR SKILLS :

 

کتاب IMPROVE YOUR SKILLS 4.5-6

کتاب های IMPROVE YOUR SKILLS

 

این نسخه از کتاب های IMPROVE YOUR SKILLS برای آن دست از زبان آموزانی است که نمره ی هدف آنها 6 تا 7.5 می باشد و توسط دانشگاه مک میلان منتشر شده است. کتاب های حاضر درباره ی آزمون های آیلتس است و نکات و تجربه های داوطلبان دیگر را به صورت کاملا گویا توضیح میدهد که روی چهار مهارت اصلی زبان از جمله مهارت نوشتاری،خوانش،شنوایی و گفت و گو تمرکز دارد.

 

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-LISTENING-AND-SPEAKING-6.0-7.5

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-LISTENING-AND-SPEAKING-6.0-7.5

 

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-WRITING-6.0-7.5

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-WRITING-6.0-7.5

 

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-READING6.0-7.5

جدول-مشخصات-IMPROVE-YOUR-SKILLS-READING6.0-7.5

 

کتاب های CAMBRIDGE ENGLISH :

 

کتاب های CAMBRIDGE ENGLISH

کتاب های CAMBRIDGE GRAMMAR FOR IELTS و CAMBRIDGE VOCABULARY FOR IELTS

 

1)کتاب CAMBRIDGE GRAMMAR FOR IELTS:

این کتاب بر ساختار جملات، الگوها و نحوه‌ی استفاده از نکات و تکنیک‌های گرامر در موقعیت‌های مختلف گفتاری و نوشتاری تمرکز دارد. همانطور که میدانید گرامر کاربردهای بسیاری در مکالمات و نوشتار متن در آزمون آیلتس دارد. بنابر این لازم است تسلط کافر در گرامر یا دستور زبان انگلیسی داشته باشد تا بتوانید نمره قبولی در این آزمون را کسب کنید. این کتاب شامل 25 درسگوناگون و جذاب است که در پایان هر درس یک بخش تحت عنوان TEST PRACTICE برای سنجش میزان یادگیری شما آورده شده است. تمامی این درس‌ها به دو قسمت جنرال و آکادمیک تقسیم شده‌اند. همچنین لوح فشرده صوتی همراه کتاب ‌می‌باشد که برای تقویت مهارت شنیداری بسیار موثر است.

 

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-GRAMMAR

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-GRAMMAR

 

2)کتاب CAMBRIDGE VOCABULARY FOR IELTS:

یک کتاب بسیار مفید برای آموزش لغات انگلیسی در سطح آزمون آیلتس است که با اشاره به واژگان کاربردی و ضروری و نحوه‌ی استفاده از آنها در قالب جمله به تقویت دایره لغات میپردازد.این کتاب در دو سطح متوسط و پیشرفته است همچنین زبان‌آموز میتواند از سی دی های صوتی که برای آنها گردآوری شده استفاده کند تا علاوه بر آشنایی با تلفظ صحیح کلمات بتواند مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کند.

 

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-VOCABULARY

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-VOCABULARY

 

کتاب THE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS:

 

کتابTHE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS

کتابTHE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS

 

این کتاب یک کتاب جامع و کاملی است چراکه شامل مباحث و تست‌هایی برای 4 بخش مهم آزمون آیلتس می‌باشد. راهکارهایی بسیار مفید برای تقویت مطالعه و همچنین تست زنی در آن وجود دارد و همچنین 8 آزمونی که در این کتاب طرح شده است دارای پاسخنامه‌ی تشریحی اند که میتوانند بسیار کاربردی باشند. همچنین این کتاب به همراه یک دی‌وی‌دی منتشر شده است که با تست‎های شنیداری و مکالمه‌ای که به صورت ویدئو یا صوت ارائه میکند مهارت شنیداری شما را تقویت خواهد کرد.

 

جدول-مشخصات-THE-OFFICIALCAMBRIDGE-GUIDE-TO-IELTS

جدول-مشخصات-THE-OFFICIALCAMBRIDGE-GUIDE-TO-IELTS

 

کتاب CAMBRIDGE ENGLISH IELTS 1-18 :

 

کتاب CAMBRIDGE ENGLISH IELTS 1-18

کتاب CAMBRIDGE ENGLISH IELTS 1-18

 

این مجموعه کتاب توسط دانشگاه کمبریج برای داوطلبان آزمون آیلتس آکادمیک تهیه شده است که مجموعه کاملی از نمونه آزمون های آیلتس که بسیار مشابه با نمونه های واقعی هستند را شامل میشوند. در هر کتاب 4 آزمون وجود دارد و با توجه به توضیحاتی که ارائه میکند میتوان با نحوه نمره‌دهی در این آزمون‌ها آشنا شد.

یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب پاسخنامه کاملی است که دارد چراکه علاوه بر گزینه‌ی صحیح تشریح میکند که چرا سایر گزینه‌ها درست نیستند. نکات مثبتی چون وجود تست‌‌های لیسنینگ همراه با فایل صوتی، نمونه‌های بسیار خوب برای بخش رایتینگ و همچنین نمونه‌های ویدئویی که برای بخش اسپیکینگ در اختیار قرار میدهند باعث شده است که این کتاب یک مجموعه‌ی خوب برای تمرین‌های خودآموز ازمون آیلتس باشد.

این کتاب‌ها، کتاب‌های آموزشی مهارت‌های آیلتس نیستند بلکه همانطور که گفته شد شبیه‌ساز آزمون اصلی آیلتس هستند.

نکته مهم در این مجموعه کتاب این است که از شماره یک تا ده این مجوعه برای هر دو نوع ایلتس آکادمیک و جنرال به طور مشترک عرضه شده است که تمرکز تست‌ها برا روی نوع آکادمیک است و از کتاب 11 به بعد انتشارات کمبریج تصمیم گرفت برای هر کدام از دو نوع آکادمیک و جنرال یک کتاب اختصاصی ارائه دهد.

 

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-ENGLISH-IELTS-1-18

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-ENGLISH-IELTS-1-18

 

کتاب‌های IELTS MAXIMISER(SPEAKING, WRITNIG, READING) :

 

کتاب‌های IELTS MAXIMISER(SPEAKING, WRITNIG, READING)

کتاب‌های IELTS MAXIMISER(SPEAKING, WRITNIG, READING)

 

اکنون میخواهیم کتاب‌هایی متفاوت از یک نویسنده ایرانی به نام دکتر علیرضا معمارزاده را به شما معرفی کنیم. این مجموعه کتاب برای تقویت مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ و ریدینگ در مجموعه کادن موجود است که میتوانید به راحتی آن را از سایت ما تهیه کنید. این مجموعه کتاب برا آن دسته از داوطلبانی طراحی شده که به دنبال نمره 6 یا 7 در آزمون آیلتس هستند.

 

جدول-مشخصات-MAXIMISER

جدول-مشخصات-MAXIMISER

 

1)IELTS SPEAKING MAXIMISER :

از آنجایی که این کتاب تمامی جنبه های مضاحبه ای آزمون آیلتس را شامل می شود برای آن دست از داوطلبانی مفید است که نمره ی هدف آن ها در مهارت گفتاری 6 یا 7 است همچنین داوطلبانی که نمره ی هدف 5 دارند نیز میتوانند از این کتاب بهره ببرند.کتاب معرفی شده با محتوای یکپارچه و اصولی دارد که عملکرد داوطلب را در آزمون آیلتس ارتقا میدهد.محتوای آن شامل سوالات پیشین آیلتس و بیشترین مباحثی که ممکن است سوالات یا موارد مورد بحث آزمون اصلی باشند می باشد.

2)IELTS WRITING MAXIMISER :

همانطور که مشخص است برای تقویت مهارت نوشتاری شما در آزمون آیلتس این کتاب میتواند مفید باشد.در این کتاب با چگونگی آزمون نوشتاری آیلتس آشنا می شوید و همچنین نحوه ی پاسخگویی به تسک ها را نیز می آموزید.

3)کتاب READING FORMULA MAXIMISER  IELTS:

در زمینه ی درک و مفهوم زبان انگلیسی کتاب READING FORMULA MAXIMISER  IELTS به شما معرفی خواهیم کرد که به صورت طبقه بندی شده در زمینه ی مهارت و تکنیک خواندن متون طراحی شده است.این کتاب از چندین بخش تشکیل شده است تا داوطلبان بتوانند با تکنیک هایی که آموخته اند به پرسش ها به بهترین شکل پاسخ بدهند.

 

کتاب‌ BARRON’S IELTS ESSENTIAL WORDS:

 

کتاب‌ BARRON'S IELTS ESSENTIAL WORDS

کتاب‌ BARRON’S IELTS ESSENTIAL WORDS

 

داشتن دایره ی لغات گسترده در آزمون آیلتس بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود در واقع میتوان گفت که جزئی از ضروریات است.در این کتاب با 600 واژه ی پر کاربرد آیلتس آشنا می شویم که برای هر واژه مثال ها،تست و تمرین هایی در اختیار خواهید داشت.

 

جدول-مشخصات-BARRON’S-ESSENTIAL-WORDS-FOR-THE-IELTS-EXAMS

جدول-مشخصات-BARRON’S-ESSENTIAL-WORDS-FOR-THE-IELTS-EXAMS

 

کتاب‌ BARRON’S IELTS PRACTICE EXAMS:

 

کتاب‌ BARRON'S IELTS PRACTICE EXAMS

کتاب‌ BARRON’S IELTS PRACTICE EXAMS

 

بارها و بارها شاهد انتشار منابع بسیار با کیفیت و مفید از انتشارات بارونز بوده ایم و این بار نیز میتوان گفت که کتاب نام برده شده یکی از بهترین منابع تست شناخته شده در آزمون آیلتس هم برای زبان آموزان جنرال و هم آکادمیک است.کتاب حاضر حاوی 6 آزمون برای آیلتس آکادمیک و 6 آزمون برای آیلتس جنرال می باشد.همانطور که می دانیم بخش های مهارت گفتاری و شنیداری در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است بنابراین در این کتاب نیز این این بخش ها یکسان هستند و تنها تفاوت در بخش های درک مطلب و نوشتار است که زبان آموزان آیلتس جنرال در دو مهارت شنیداری و گفتاری میتوانند از این کتاب استفاده کنند.

 

جدول-مشخصات-BARRON’S-IELTS-PRACTICE-EXAMS

جدول-مشخصات-BARRON’S-IELTS-PRACTICE-EXAMS

 

کتاب‌ BARRON’S IELTS 5TH:

 

کتاب‌ BARRON'S IELTS 5TH

کتاب‌ BARRON’S IELTS 5TH

 

کتاب BARRON’S IELTS 5TH یکی دیگر از منابع مفید برای آزمون آیلتس است.این کتاب به صورت جامع و کامل تمامی بخش های مهم آزمون آیلتس را پوشش می دهد و شامل آزمون های تمرینی واقعی آیلتس است که به زبان آموزان کمک می کند تا با شیوه ی سوال دهی و پاسخگویی در آزمون اصلی آشنا شوند.شما میتوانید با استفاده از این کتاب شانس خود را برای موفقیت در آزمون آیلتس افزایش دهید.

 

جدول-مشخصاتBARRON’S-IELTS-5TH-EDITION

جدول-مشخصاتBARRON’S-IELTS-5TH-EDITION

 

کتاب‌ BARRON’S WRITING FOR THE IELTS:

 

کتاب‌ BARRON'S WRITING FOR THE IELTS

کتاب‌ BARRON’S WRITING FOR THE IELTS:

 

از دیگر کتاب های درخشان مجموعه ی بارون میتوان کتاب WRITING FOR IELTS را معرفی کرد و همانطور که مشخص است برای تقویت مهارت نوشتاری در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک به قابل فهم ترین حالت ممکن می باشد.تمرکز اصلی آن روی قابل درک بودن آموزش عبارت ها،لغات و … است که همین ویژگی این کتاب را به یکی از منابع پر فروش آمادگی آزمون آیلتس تبدیل میکند.

 

جدول-مشخصات-BARRON’S-WRITING-FOR-THE-IELTS

جدول-مشخصات-BARRON’S-WRITING-FOR-THE-IELTS

 

کتاب‌ BARRON’S STRATEGIES AND TIPS:

 

کتاب‌ BARRON'S STRATEGIES AND TIPS

کتاب‌ BARRON’S STRATEGIES AND TIPS

 

بهترین و کامل ترین استراتژی های آیلتس را می توانید در کتاب BARRON’S STRATEGIES AND TIPS پیدا کنید.این کتاب با ذکر مثال های متنوع آیلتس تمام تلاش خود را کرده است نکاتی را به شما متذکر شود که تا کنون به آنها توجهی نمی کردید بنابراین با مطالعه ی این کتاب نمره ی آیلتس شما 0.5 تا 1 نمره بیشرفت خواهد کرد.تمامی این استراتژی ها و نکته ها در کنار هم یک برنامه ی بسیار مناسب و خوب برای شرکت در آزمون آیلتس را برای شما فراهم می کند تا بهترین پاسخ دهی را در آزمون آیلتس داشته باشید.

 

جدول-مشخصات-BARRON’S-IELTS-STRATEGIES-AND-TIPS-2ND

جدول-مشخصات-BARRON’S-IELTS-STRATEGIES-AND-TIPS-2ND

 

مجموعه کتاب های‌ IELTS ADVANTAGE :

 

کتاب های‌ IELTS ADVANTAGE SERIES

کتاب های‌ IELTS ADVANTAGE SERIES

 

مجموعه کتاب های IELTS ADVANTAGE SERIES شامل سه کتاب بسیار مفید برای داوطلبان آزمون ایلتس است که نمره ی هدف خود را 6.5 یا 7 قرار داده اند.در این کتاب ها چهار مهارت اصلی آیلتس با ارائه ی طیف گسترده ای از مطالب مفید و نکات کلیدی تقویت خواهد شد.

1)کتاب IELTS ADVANTAGE WRITING SKILLS:

کتابی که تمرکز اصلی آن روی تقویت نوشتاری و مقاله نویسی زبان آموز است و از دو نویسنده ی مطرح این مجموعه،ریچارد براون و لوئیس ریچاردز نام برد.

 

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-WRITING-SKILLS

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-WRITING-SKILLS

 

2)کتاب IELTS ADVANTAGE READING SKILLS:

همانطور که از عنوان کتاب مشخص است این کتاب با راهکار ها و تکنیک های مفیدی که دارد روی مهارت خواندن زبان آموز تمرکز میکند.همچنین میتوانید با استفاده از این کتاب دایره ی لغات خود را افزایش دهید.

 

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-READING-SKILLS

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-READING-SKILLS

 

3)کتاب IELTS ADVANTAGE LISTENING AND SPEAKING SKILLS:

نمونه های موجود در این کتاب موضوعات مهمی است که در آزمون ایلتس مطرح شده است که مطالعه ی آن علاوه بر آشنایی بیشتر با موضوعات مهم؛اعتماد به نفس و دانش شما را برای شرکت در آزمون آیلتس افزایش خواهد داد.

 

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-LISTENING-AND-SPEAKING-SKILLS

جدول-مشخصات-IELTS-ADVANTAGE-LISTENING-AND-SPEAKING-SKILLS

 

مجموعه کتاب های CAMBRIDGE IELTS(VOCABULARY 6.0 – 6.5 ,GRAMMER 6.5):

 

مجموعه کتاب های CAMBRIDGE IELTS(VOCABULARY 6.0 - 6.5 ,GRAMMER 6.5)

مجموعه کتاب های CAMBRIDGE IELTS(VOCABULARY 6.0 – 6.5 ,GRAMMER 6.5)

 

پیدا کردن منبع مناسب برای آزمون آیلتس کار ساده ای نیست چرا که نمیتوان به هر منبع انگلیسی اعتماد کرد.اما مجموعه کادن برای شما خبر خوبی دارد،انتشارات کمبریج کتاب های مناسبی را در زمینه های متفاوت زبان منتشر میکند‌ که کتابCAMBRIDGE IELTS(VOCABULARY AND,GRAMMER)  می باشد.

 

جدول مشخصات CAMBRIDGE GRAMMER/ VOCABULARY FOR IELTS

جدول مشخصات CAMBRIDGE GRAMMER/ VOCABULARY FOR IELTS

 

1)کتابCAMBRIDGE IELTS VOCABULARY UP TO BAND 6.0

این کتاب برای داوطلبانی است که خواستار نمره‌ی 6 به بالا هستند. چنین کتابی تمرکز قوی روی لغات و تمام واژگان مورد نیاز زبان آموزان را دارد که آنها را از طربق خواندن متن و گوش دادن به فایل صوتی به زبان آموز آموزش میدهد.این کتاب اشتباهات رایج زبان آموزان را بررسی و روی آنها تمرکز میکند تا زبان آموز با آنها آشنا شود. دیگر نقطه قوت این کتاب داشتن پاسخنامه برای تمامی تمرین‌های موجود در آن است، همچنین همراه آن یک سی‌دی صوتی وجود دارد که میتواند برای تقویت مهارت شنیداری بسیار مفید باشد.

2)کتابCAMBRIDGE IELTS GRAMMAR FOR BAND 6.5

اگر بخواهیم کتابی بسیار مفید در زمینه‌ی تقویت مهارت گرامر معرفی کنیم، بی شک کتاب کمبریج آیلتس گرامر میتواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. با وجود نکات گرامری در این کتاب زبان‌آموز میتواند مهارت‌های گفتاری و نوشتاری خود را تقویت و آنها را عاری از هرگونه ایراد گرامری کند.

این کتاب شامل 25 درس میباشد و هر درس به چهار بخش تقسیم میشود:

CONTEXT LISTENING :

در این قسمت زبان‌آموز توضیح ابتدایی و صوتی از گرامر را که قرار است آموزش داده شود، میشنود.

GRAMMAR  :

در این بخش دستورزبان به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

GRAMMAR EXERCISES :

تمرین‌های مربوط به بخش گرامر در این قسمت وجود دارد و مطالبی که زبان‌آموز آموخته است مورد ارزیابی قرار میگیرد.

TEST PRACTICE :

در انتهای هر درس تمرین‌های مختلفی طراحی شده که در اختیار زبان‌آموزان قرار میگیرد.

3)کتابAND ABOVE  CAMBRIDGE IELTS VOCABULLARY FOR BAND 6.5 :

همانطور که از نام کتاب مشخص است قرار است در این کتاب دایره لغات شما برای گرفتن نمره‌ی 6.5 به بالا تقویت شود. این کتاب با استفاده از ریدینگ و لیسنینگ‌هایی که در آزمون آیلتس استفاده شده‌اند و همچنین از طریق متن به زبان‌آموز کمک میکنند تا به راحتی کلمات را به خاطر بسپارند.پافرادی که در سطح UPPER INTERMEDIATE  و ADVANCE  هستند میتوانند از آن به عنوان کتاب خودخوان استفاده کنند.

البته که از این کتاب در کلاس درس نیز میتوان بهره گرفت. کتاب مورد بحث شامل 25 درس میباشد که هر درس آن متشکل از واژگان استفاده شده در هر چهار بخض اصلی آیلتس است.

20 درس ابتدای آن به توضیح لغات آکادمیک میپردازد. پس از پایان هر بخش نمونه تست‌های آیلتس آورده شده است که میتوان از آن برای بهبود بخشیدن به سرعت عمل پاسخ دهی به سوالات آزمون اصلی استفاده کرد. از دیگر نقاط قوت این کتاب این است که در قسمت‌هایی زبان‌اموز با بخش‌هایی برای تقویت مهارت نوشتاری روبرو میشود که میتوان به راحتی لغاتی که اموزش دیده است را بکار گیرد و از آنها استفاده کند.

 

کتاب های  CAMBRIDGE IELTS COMMON MISTAKES:

 

کتاب  CAMBRIDGE IELTS COMMON MISTAKES

کتاب  CAMBRIDGE IELTS COMMON MISTAKES

 

اشتباهات رایج آیلتس در انتشارات کمبریج مخصوص کسانی است که نمره‌ی 5 یا 6 را هدف خود قرار داده‌اند.در این کتاب با اشتباهات زبان‌آموزان دیگر آشنا میشوید و می‌آموزید که چگونه از آنها اجتناب کنید. نکته قابل توجه این است که در هر بخش یک مشکل کلیدی هدف قرار میگیرد و بر اساس تحلیل هزاران آزمون واقعی تجزیه و مورد بحث قرار واقع میشود. این کتاب شامل 30 درس جداگانه است که بایک سوال در ابتدای هر درس روبرو خواهید شد. همچنین در ابتدای هر درس تمریناتی وجود دارد که هر کدام نکات کلیدی را همراه دارد که در انتهای کتاب جواب درست هر بخش را میتوانید بیابید.

 

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-COMMON-MISTAKES-5.0-6.0

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-COMMON-MISTAKES-5.0-6.0

کتاب CAMBRIDGE COMMON MISTAKES 6-7:

 

کتاب CAMBRIDGE COMMON MISTAKE 6-7

کتاب CAMBRIDGE COMMON MISTAKE 6-7

 

این کتاب نیز شامل اشتباهات زبان‌آموزان در آزمون آیلتس است و برای زبان‌آموزانی مناسب است که نمره هدف آنها 6 یا 7 باشد.

 

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-COMMON-MISTAKES-6.0-7.0

جدول-مشخصات-CAMBRIDGE-IELTS-COMMON-MISTAKES-6.0-7.0

کتاب IELTS LISTENING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023) :

 

 کتابIELTS LISTENING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

کتابIELTS LISTENING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

 

در این کتاب نکات و ترفندهایی برای پاسخ به انواع سوالات آزمون آیلتس طرح شده است و به داوطلبین این امکان را میدهد که مهارت شنیداری خود را بهبود ببخشد و همچنین از طریق تمرینات آن اطلاعات کافی را شناسایی و درک کنند.آزمون‌های تمرینی، فایل‌های صوتی، استراتژی ها و نکات، تمرین‎های واژگان و گرامر موجود در این کتاب به داوطلب کمک میکند تا مهارت‌های خود را توسعه دهد و عملکرد خود را در آزمون بهبود ببخشد.

 

جدول-مشخصات-IELTS-LISTENING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

جدول-مشخصات-IELTS-LISTENING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

 

کتاب IELTS SPEAKING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023) :

 

کتاب IELTS SPEAKING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

کتاب IELTS SPEAKING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

 

این کتاب شامل سوالات احتمالی در آزمون‌های آیلتس میباشد و همانطور که مشخص است روی مهارت اسپیکینگ تمرکز دارد که هر چندماه یکبار نسخه‌ی آن به روز میشود و قابل خریداری از سایت کادن است.

 

جدول-مشخصات-IELTS-SPEAKING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

جدول-مشخصات-IELTS-SPEAKING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

 

کتاب (IELTS READING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023 :

 

کتاب (IELTS READING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023

کتاب IELTS READING TARGET SERIES (FEB-MAR 2023)

این کتاب بیش از 200 صفحه است که شامل 12 آزمون تمرینی که درواقع آزمون‌های واقعی آیلتس را شبیه‌سازی میکند میباشد. به طور کلی به بررسی اجمالی آزمون ریدینگ آیلتس و پاسخ آن توسط مربیان آیلتس میپردازد.

 

جدول-مشخصات-IELTS-READING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

جدول-مشخصات-IELTS-READING-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

 

مجموعه کتاب های (IELTS WRITING TARGET TASK1-2 (FEB-MAR 2023 :

 

مجموعه کتابIELTS WRITING TASK1-2 TARGET (FEB-MAR 2023)

مجموعه کتابIELTS WRITING TASK1-2 TARGET (FEB-MAR 2023)

 

همانطور که گفته شد آیلتس در واقع یک سامانه جهانی برای ارزیابی زبان انگلیسی است که یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی محسوب میشود. داوطلبان آزمون آیلتس هنگام انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت باید بین دو آزمون آیلتس و تافل الویت بندی داشته باشند. بخش‌های مختلف آزمون آیلتس شامل مهارت خواندن، نوشتن، گفتگو و شنوایی است که در بخش اسپیکینگ توانایی داوطلب در بیان منظور به صورت صحیح و قابل فهم مورد سنجش و ارزیابی قرار میگیرد که از مهمترین بخش‌های آزمون آیلتس است.مقاله آزمون جنرال عمدتا برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

برای این آزمون زبان‌آموزان باید یک نامه برای TASK1  و یک مقاله برای TASK2 بنویسند و برای آزمون آکادمیک زبان‌آموزان باید یک گزارش آکادمیک برای TASK1  و مقاله‌ای برای TASK2  بنویسند. سوالات TASK1  هر دو آزمون باهم متفاوت است اما سوالات TASK2 یکسان است. در آزمون TASK1 از داوطلب خواسته میشود تا اطلاعات ارائه شده در نمودار را در حداقل 150 کلمه گزارش کند و در TASK2 مووضعی از آنها خواسته میشود که باید در حداقل 250 کلمه توصیف شود.یکی از بهترین روش‌های آمادگی در بخش رایتینگ برای آزمون آیلتس استفاده از نمونه تمرینات این کتاب است تا به وسیله‌ی آن الگوها و ساختارها بتوانید رایتینگ بهتری را ارئه دهید.

 

جدول-مشخصات-IELTS-WRITING-TASK2-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

جدول-مشخصات-IELTS-WRITING-TASK2-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

 

جدول-مشخصات-IELTS-WRITING-TASK1-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

جدول-مشخصات-IELTS-WRITING-TASK1-ACTUAL-TEST-FEB-MARCH

 

«دوست داری یک راه مفید دیگه هم برای تقویت زبانت معرفی کنیم؟پس بزن بریم