آموزش زبان انگلیسی برای کودکان, مقاله

مجموعه کتاب های English Time 2nd edition

مجموعه کتاب های English Time 2nd edition

 

مجموعه کتاب های English Time 2nd edition

مجموعه کتاب های English Time 2nd edition

 

مجموعه کتاب های English Time 2nd edition یک مجموعه ی شش جلدی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که توسط انتشارات خوشنام آکسفورد به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب ها با بهره گیری از بهترین و به روزترین متد های آموزشی، یکی از مفید ترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی به فراگیران خردسال می باشد. ویرایش دوم این مجموعه که در انتشارات کادن موجود است آخرین و به روزترین نسخه ی آن می باشد.

تمرکز اصلی این کتاب ها علاوه بر اینکه روی تقویت مهارت های چهارگانه ی زبان انگلیسی است، به شدت دایره ی واژگان زبان آموزان را گسترش خواهد داد.سری کتاب‌های ENGLISH TIME از سری کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی است که از محبوبیت خاصی برخوردار است و از سطح Beginner تا مقطع Intermediate را پوشش می دهد.

کتاب‌های English Time مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خوانش و نوشتاری را از طریق هنر، داستان‌ها، گفتگو و بازی‌های متنوع تقویت می‌کند و شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مهیج است که برای زبان آموزان خردسال، صرف‌نظر از سبک یادگیری، جذابیت دارد. عکس‌های جالب (Picture talk time)، داستان‌های زیبا (Story telling) و کارت‌های تصویری (Flash cards) به کودکان کمک می‌کنند تا زبان انگلیسی را با روشی سرگرم‌کننده و نوین بیاموزند.

مجموعه کتاب های English Time مناسب کودکان در سنین بین 6 تا 12 سال می باشد.این کتاب از ابتدایی‌ترین موضوعات زبان انگلیسی مثل الفبا،  آموزش را شروع می‌کند و با هر سطح یک مرحله به سمت تسلط کودک به این زبان پیش می‌رود.

مطلب مفید: یادگیری در سنین کودکی چه اهمیتی دارد؟

4 جلد اول کتاب دارای 12 درس و جلد 5 و 6 تعداد 10 درس را برای آموزش در نظر گرفته است که در هر کدام به موضوعاتی کاربردی و مهم می‌پردازد. متد آموزشی این کتاب ها بر پایه‌ی بازی و داستان است تا روند و پروسه ی آموزش برای کودکان از یکنواختی خارج شده و برای آنها جذاب تر و سرگرم کننده تر باشد.

علاوه بر داستان و فلش کارت‌های تصویری، فعالیت‌های گفت‌وگو محور موجود در این کتاب زبان‌آموز را به استفاده از اطلاعات زبانی  تشویق خواهد کرد و اعتماد به‌ نفس کودکان را در هنگام صحبت کردن به شدت ارتقا می دهد. موضوعاتی همچون حیوانات اهلی، حضور در مدرسه، ساعت، رنگ‌ها، اعداد، همسایه‌ها، طبیعت، غذاها، وسایل شخصی، مسافرت، اعضای بدن، فرودگاه، گل‌فروشی و مسائل روزمره تنها بخشی از موضوعات متنوع مجموعه کتاب English Time برای کودکان است.

 

ویژگی های مجموعه کتاب های English Time 2nd edition:

 

کتاب های English Time 2nd edition

کتاب های English Time 2nd edition

 

1) تصاویر جذاب و بزرگ که با رنگ آمیزی های زیبا به شدت برای کودکان جذاب خواهد بود.

2) تمامی فعالیت ها و تمرینات آموزشی در این مجموعه متنوع و سرگرم کننده هستند.

3) فایل های صوتی موجود در این مجموعه علاوه بر تقویت مهارت شنیداری به گسترش دایره لغات و آشنایی کودکان با لهجه آمریکایی می پردازد.

4) این کتاب ها در مقایسه با سایر منابع آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار جامع است. در ابتدای درس تمامی اصطلاحات و جملاتی که زبان آموزان در کلاس درس لازم دارند بطور کامل و با تصاویر آموزش داده شده است.

5) بعد از هر سه درس یک بخش Review یا یادآوری قرار داده شده است. این بخش شامل داستان، role-play و تمرینات دیگر است.

6) در مجموعه English Time  بخشی تحت عنوان Phonics Time قرار داده شده که برای  آموزش املا و تلفظ حروف می باشد. در نتیجه نیازی به منابع اضافه و جانبی برای آموزش حروف و تلفظ نیست.

7) در انتهای کتاب یک دیکشنری تصویری Picture Dictionary قرار دارد که تمرین سرمشق نوشتن حروف و کلمات هم در آن گنجانده شده است.

8) در آخر کتاب بخشی به نام Checklist برای هر سه درس آورده شده است. این چک لیست به معلم و والدین کمک خواهد کرد تا از آن به عنوان یک سنجش سریع و راحت برای ارزیابی دانش و پیشرفت زبان آموز استفاده کنند.

9) پکیج کامل این کتاب شامل کتاب درسی Student Book، کتاب کار Workbook و کتاب معلم Teacher’s Book است.

10) برای هر سطح این مجموعه یک کتاب داستان Storybook متناسب با سطح دانش زبان آموز قرار داده شده است. بنابراین نیازی به تهیه ی کتاب داستان به صورت جداگانه نیست.

11) از کتاب English Time 2 به بعد، در ابتدای هر کتاب یک درس با عنوان یادآوری و مرور کتاب قبلی قرار گرفته است.

12) با پیشرفت سطح زبان آموزان بخش project time نیز به کتاب اضافه شده است. در این قسمت زبان آموزان یک پروژه مرتبط با درس مانند درست کردن کارت دعوت یا روزنامه دیواری انجام می‌دهند.

13) قسمت cross-curricular هم سعی دارد تا آنچه که زبان آموزان به زبان انگلیسی آموخته‌اند را به مفاهیم علوم و ریاضی و دنیای روزمره گره بزند.

نکته ی آخر که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که بسیاری از کودکان زمانی یادگیری زبانی غیر از زبان مادری را شروع می کنند که حتی زبان مادری خود را کامل بلد نیستند. به همین علت معلمان و والدین باید نهایت دقت را در انتخاب منابع و کتاب‌های متناسب با سن کودک به خرج دهند. از طرفی از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که مانند بزرگسالان یادگیری را زبان را دنبال کنند. در نتیجه باید به سراغ کتاب‌هایی رفت که با بازی و داستان وارد دنیای آنها می شوند و به زبان کودکانه زبان انگلیسی را اصولی آموزش می‌دهند.

 

مطلب مفید: نحوه ی برخورد صحیح با کودکان هنگام انجام تکالیف

 

مشخصات فنی کتاب های English Time 2nd edition:

 

کتاب های English Time 2nd edition

کتاب های English Time 2nd edition

 

1) انتشارات: Oxford

2) نویسندگان: Setsuko Toyama

3) رده ی سنی: 6 تا 12 سال

4) موضوع: آموزش زبان انگلیسی

5) لهجه: American

6) قطع: رحلی

7) نوع جلد: شومیز

8) اقلام همراه: کتاب اصلی، کتاب کار و سی دی

9) قابلیت خودخوان: ×

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *