بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

بر اساس تحقیقات، آموزش زبان به کودکان قبل از 10 سالگی، تاثیر بسیار زیادی در تسلط بیشتر آن‌ها به زبان انگلیسی در آینده دارد. در این میان انتخاب یک منبع آموزشی مناسب می‌تواند این تاثیر را دو چندان کند. در این مقاله با معرفی بهترین کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای کودکان، با شما هستیم.

امروزه بیش از چهارصد میلیون متکلم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که نشان‌دهنده میزان نفوذ این زبان بر زندگی انسان‌هاست.

دنیا با سرعت زیادی روبه پیشرفت است به‌گونه‌ای که هیچ سنی برای یادگیری زبان زود نیست و بهتر است آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین پایین آغاز شود.

انتخاب و خرید کتاب زبان انگلیسی مناسب با روش آموزشی درست، تأثیر بسیار چشم‌گیری در رشد و یادگیری زبان‌آموزان خردسال دارد.

به همین دلیل ما در تیم محتوای فروشگاه کتاب انتشارات کادن تعدادی از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی خواهیم کرد که هرکدام به رشد و یادگیری هر چه سریع‌تر کودکان کمک می‌کنند.

پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان آشنا کنیم:

1- فرست فرندز First Friends

معرفی کتاب فرست فرندز First Friends

کودکان از ذهن خلاقی برخوردار هستند و برای همین تنوع محصولات آموزشی و کمک آموزشی برای این رده سنی بسیار زیاد است. یکی از این کتاب‌ها، کتاب First friends است که مناسب خردسالان و کودکان می‌باشد، سطح اول این مجموعه Little Friends می باشد که بعنوان کتاب پایه برای آغاز این مجموعه است. در این مطلب قرار است شما را با مجموعه کتابهای فرست فرندز و نوع محتوای آن و همچنین خرید اینترنتی کتاب فرست فرندز آشنا کنیم و پاسخ برخی سوالات شما در این زمینه را بدهیم.

آشنایی با مجموعه فرست فرندز

مجموعه کتابهای فرست فرندز شامل 3 کتاب اصلی و یک کتاب مقدماتی هستند. کتاب First مجموعه‌ای مناسب خردسالان و کودکان زیر 7 سال است که توسط خانم Susan lannuzzi نگارش گردیده است.

نکته حائز اهمیت در مورد این کتاب؛ آموزش مطالب با استفاده از شعر، موسیقی، تصویر و رنگ‌آمیزی به کودکان است، بنابراین کودک در هنگام یادگیری نه تنها دچار خستگی ذهنی از مطالب آموزشی جدی نخواهد شد بلکه به دلیل سرگرمی‌های موجود تا پایان درس مشتاق و علاقه‌مند خواهد ماند.

اولین و پایه‌ای‌ترین کتاب این مجموعه، کتاب little friends است که به‌طور کامل بر روی صداها، آواها از طریق فونیکس تمرکز دارد. این کتاب، به دلیل اینکه سیستم تولید اصوات کودکان به طور کامل شکل نگرفته از این روش استفاده می‌کند تا مراحل آموزش راحتتر طی شود. کتاب لیتل فرندز قبل از اینکه کودک بخواهد جمله‌ای را بر زبان بیاورد او را با اصول مقدماتی‌تر از جمله: آشنایی با اعداد، حروف الفبا، حروف چینی و چیدن اعداد و… آشنا می‌سازد تا در سطح بالاتر زبان‌آموز قوی‌تر و با اعتماد‌ به نفس بیشتری ظاهر گردد.

شماره‌های بعدی مجموعه کتاب های First Friends کتاب‌های 1 و 2 و 3 هستند که شامل 10 بخش و هر بخش حاوی 6 درس است. ترتیب آموزش‌ها به این صورت می باشد که در ابتدای درس زبان آموزان با لغات مورداستفاده آشنا می‌شوند، برای مثال لغت mom یا dad تلفظ و تمرین می‌شود؛ سپس از لحاظ ساختار زبانی نکته‌ای را بازگو می‌کند، همانند سوال (?who is this) و زبان آموز شروع به پاسخ دادن می‎‌کند؛ در مرحله بعد مبحث فراگرفته شده در قالب شعر و داستان در ذهن زبان‌آموزان تثبیت شده، همچنین یک مورد اخلاقی و یا ارزشمند در کنار هر درس به او آموزش داده می‌شود، همانند احترام به بزرگترها، سلام دادن، قرض دادن اسباب‌بازی و … در پایان بخش نیز به تمرین الفبای لاتین می‌پردازد.

یادآور می‌شود این کتاب دارای دو نسخه آمریکایی و بریتانیایی می‌باشد.

انواع محصولات First Friends

کتاب First Friends

مجموعه کتاب های First Friends به همراه سی‌دی و کتاب کار ارائه می‌شود (در ضمن فلش کارت این مجموعه و کتاب های معلم آن نیز در سایت کادن موجود می باشند).

کتاب کار: در واقع کتابی است که دارای تمرین های بیشتر از درس یا مبحثی است که در کتاب اصلی آموزش داده شده است و در نسخه امریکایی این اثر در انتهای کتاب قرار داده شده و به صورت جداگانه ارائه نمی‌گردد.

سی دی: فایل‌های صوتی موجود در کتاب در یک سی‌دی ارائه شده تا زبان‌آموزان عزیز با نحوه تلفظ و ادای کلمات و جملات آشنا شوند.

کتاب معلم: این کتاب با بهره‌گیری از نکات مفید آموزشی و نحوه برخورد با کودک در هنگام یادگیری و … به معلمان و مدرسان، راهنمایی ارائه داده است.

فلش کارت‌ First Friends: این ابزار تکمیلی شامل تصاویر لغات موجود در کتاب است که به صورت داستانی یا خیالی به آموزش لغات به کودک شما می‌ پردازد. با استفاده از فلش‌کارت‌ها شما می‌توانید لغات را برای کودک عزیزتان دسته‌بندی کنید و بر روی یادگیری لغات او مدیریت داشته باشید. فلش کارت فرست فرندز در وبسایت کتابلند با بهترین قیمت و کیفیت فوق العاده برای شما عزیزان موجود است.

خرید کتاب First Friends از فروشگاه اینترنتی کادن

مطمئناً شمایی که تا به اینجای مطلب را دنبال کردید به دنبال راهی برای تهیه و خرید کتاب First Friends هستید. فروشگاه اینترنتی کادن با تنوع زیادی از کتاب‌های زبان و سایر کتاب‌های موجود در بازار قطعاً فاصله شما، تا دستیابی به کتاب موردنظرتان را کوتاهتر خواهد کرد.

برای دریافت تخفیف بیشتر روی مجموعه کتاب های First Friends بهترین راه خرید پک کامل First Friends است. جهت خرید کتاب به سایت کادن مراجعه بفرمایید www.kadenbook.com

محدوده قیمت کتاب فرست فرندز

بعد از اینکه افراد کتاب مورد نیاز خود را یافتند اکنون نوبت به قیمت کتاب می‌رسد که خود آیتم مهمی در امر خرید کتاب قلمداد می‌شود. خوشبختانه در سایت کتاب لند شما می‌توانید از تخفیف‌های خوبی برخوردار شوید و لذت خرید اقتصادی را در این فروشگاه اینترنتی تجربه کنید.

قیمت کتاب First Friends در سایت کتابلند بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است که پایین ترین قیمت موجود در بازار میباشد.

2- کتاب‌های Family and Friends کودکان، بهترین کتاب انگلیسی کودکان

مجموعه کتاب Family and Friends یک پکیج آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان 8 الی 12 سال است که در هفت سطح (یک سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) توسط انتشارات آکسفورد منتشرشده است.

کتاب مجموعه American Family and Friends

کتاب مجموعه American Family and Friends به عنوان یک مجموعه بسیار جذاب و غنی برای کودکان

مجموعه کتاب های فمیلی اند فرندز امریکن دارای ۷ جلد است که از سطح استارتر شروع می شود و تا سطح ۶ پیش میرود و فرندز از آن دسته کتاب هایی است که تمام مهارت ها را همزمان به زبان آموزان آموزش می دهد و دارای ریز مهارت های بنیادین است تا زبان آموزان با آنها برای زندگی روزمره خود جملات و متن های غنی ای بنویسند و کتاب American Family and Friends برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است و آنها می توانند با لذت این کتاب را انتخاب کنند و از آن به بهترین شکل بهره ببرند و در تمام موقعیت ها از آن استفاده کنند، رنگ آمیزی ها و نوشته های جالب در کتاب باعث می شود تا آنها بتوانند انگیزه و اشتیاق پیدا کنند و لازم به ذکر است که این مجموعه دارای کلمات و جملاتی است که زبان آموزان به طور درس به درس با موضوعات بسیار زیادی آشنا می شوند و آنها را در موقعیت ها و موضوعات بسیار گوناگون و جالب استفاده کنند

تمرکز و اهداف کتاب American Family and friends

تمام متن ها و جملات در این هدف پایه گذاری شده اند تا زبان آموزان را با همان علاقه و سلایقی که دوست دارند با موضوعات آشنا کنند و تمرین هایی که ارائه شده اند به زبان آموزان کمک می کنند تا بتوانند در گفتگوها و مکالمه هایشان به طور واقعی ارتباط برقرار کنند

کتاب های تکمیلی

مجموعه کتاب هاای گرامر فرندز دارای ۶ سطح مختلف است که از ابتدای گرامر انگلیسی تا پیشرفته با زبان آموزان همراه است و آنها به طور کاربردی در موقعیت های واقعی نکات و مطالب گرامری را به زبان آموزان آموزش می دهد

مجموعه کتاب های Reading and Writing دارای ۶ سطح مختلف است که مهارت های خواندن و نوشتن را به طور همزمان به زبان آموزان آموزش می دهد و تمام متن ها و جملات را در موقعیت های واقعی و  طبیعی در زندگی روزمره به زبان آموزان آموزش می دهد

سطح های مجموعه فمیلی اند فرندز به عناوین زیر است

  • سطح استارتر اولین کتابی است که زبان آموزان باید با آن شروع کنند و انگلیسی خود را تقویت کنند و مبانی اصلی مهارت های کلیدی مثل صحبت کردن و گوش کردن را در زندگی خود به کار ببرند
  • American Family and Friends 1 2nd این سطح ذهنیتی به زبان آموزان می دهد تا آنها بتوانند خود را برای یادگیری مطالب، کلمات و جملات کلیدی آماده کنند و در همان سطح انگلیسی خود را تقویت کنند
  • American Family and Friends 2 2nd سطح دوم pre intermediate است و زبان آموزان به راحتی می توانند این سطح را سازماندهی کنند و نکات گرامریو کلمات کلیدی را با یکدیگر تلفیق کند و جملات و متن های کوتاه بسازند
  • American Family and Friends 3 2nd این سطح intermediate است و زبان آموزان متوسط می توانند جمله های کوتاه را در قالب مکالمه های کوتاه و ساده و تمرین ها بگنجانند تا با دیگران مسلط تر ارتباط برقرار کنند
  • American Family and Friends 4 2nd این سطح Upper intermediate است و زبان آموزان دز سطح متوسط رو به بالا می توانند تمرین های ارائه شده را در موقعیت های جالب و کاربردی ح کنند و تنوع آنها به قدری زیاد است که زبان آموزان به راحتی می توانند اشتیاق و انگیزه خود را بالا ببرند
  • American Family and Friends 5 2nd این سطح رو به پیشرفته است و زبان آموزان در این سطح انگلیسی خود را به سطحی رسانده اند که می توانند به راحتی مکالمه ها و دیگر مهارت ها را به طور همزمان و کربردی سازماندهی کنند
  • American Family and Friends 6 2nd این سطح Advanced پیشرفته است و زبان آموزان با استفاده از نکات و مفاهیم گرامری می توانند آنها را در خدمت مهارت های خواندن، نوشتن و شنیداری به کار گیرند

برای دیدن همه کتاب های American Family and Friends 2nd در یک صفحه کلیک کنید.

2- کتاب فونیکس، کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان

 مجموعه کتاب‌های phonics for kids یک دوره سه سطحی از انتشارات آکسفورد برای آموزش صداها، لغات و الفبای زبان انگلیسی به کودکان دوره ابتدایی‌ست که براي دوره خردسالان (سنين 5 تا 8 سال) در نظر گرفته شده‌اند.

کتاب‌های این مجموعه شامل 6 جلد کتاب است که هرکدام از دروس آن، شامل چهار بخش اصلی Let’s Learn، Let’s Practice، Let’s Choose، Let’s Read هستند.

خرید کتاب زبان فونیکس فور کیدز

تمرکز اصلی این مجموعه روی آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان خردسال است که آن را به دو قسمت تقسیم کرده‌است.

حروف A تا M در يک جلد و حروف N تا Z در جلد ديگر آموزش داده می‌شود. هر فصل از کتاب به آموزش يک حرف اختصاص یافته‌است.

در Phonics1 و Phonics2  فقط حروف الفبا و تلفظ صحيح آن‌ها در کلمات آموزش داده می‌شود.

در اين دو کتاب براي آموزش هر حرف، دو کلمه که با حروف مربوطه شروع می‌شوند، ارائه شده که کلمه اول اسم خاص و کلمه دوم اسم حيوان است.

در Phonics 3 و Phonics 4 همان دوکلمه‌ای که با حروف مشابه شروع می‌شوند در يک جمله ساده ولي کاملا انگليسي به‌کار رفته‌اند.

در اين جملات کلمات ديگري وجود دارند که با حروف مشابه آغاز می‌شوند.

در اين دو مجموعه زبان‌آموز کلمات زیادی ياد می‌گیرد که می‌تواند اين کلمات را در يک جمله به کار ببرد.

در phonics 5 و Phonics 6 ترکيب برخي حروف صدادار و بی‌صدا و ترکيب برخي حروف بی‌صدا در ابتدا و انتهاي کلمات همراه با تلفظ صحيح آن‌ها آموزش داده می‌شود.

بعد از اتمام اين مجموعه 6 جلدي، زبان‌آموزان کل حروف الفباي انگليسي، تلفظ صحيح آن‌ها در کلمات، املاي کلمات آموزش داده شده و به کار گیری جملات ساده انگليسي را یاد گرفتند.

کلیه موارد آموزشی کتاب فونیکس کودکان در این 3 بخش خلاصه می‌شود:

  • آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی
  • اصوات و صداهای حروف زبان انگلیسی
  • آموزش لغات جدید و کاربردی

کتاب فونیکس، جذاب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی با تصاویر و رنگ‌آمیزی‌های جذاب

اين مجموعه از کتاب‌ها داراي تصاوير بسيار زيبا و جذابي از حيوانات هستند. تمرین‌های مربوطه در خود کتاب ارائه شده و زبان‌آموز نياز به تهيه کتاب کار جداگانه ندارد.

اين تمرین‌ها شامل matching، رنگ‌آمیزی، برش تصاوير و چسباندن آن‌ها در محله مربوطه هستند.

همچنین برچسب‌هایی از تصاوير حيوانات در خود کتاب وجود دارند که در برخی تمرین‌ها بايد با راهنمايي دبير در محل صحيح خود چسبانده شوند.

هر جلد از کتاب‌ها شامل دو بخش Review است که در آن مطالب آموزش داده شده در کتاب مجدداً مرور می‌شود.

4- کتاب backpack بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

مجموعه کتاب backpack در هفت سطح (استارتر تا 6) يکی از بهترين مجموعه‌ها براي رده سني 8 تا 13 ساله است که از آهنگ‌های جذاب و ويدئوهاي شاد استفاده می‌کند.

متد آموزشی مجموعه حاضر مکالمه محور است.

خرید کتاب بک پک

اين ويژگي باعث افزايش دانش عمومي زبان‌آموز و يادگيري درس‌هایی مانند علوم و رياضي به زبان انگليسي می‌شود.

ویژگی‌های مجموعه آموزشی کتاب backpack

مجموعه کتاب‌های Backpack نوشته Mario Herrera از اساتید شناخته شده آموزش زبان انگلیسی به‌ویژه در رده سنی کودکان و نوجوانان است.

این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های خودآمور برای یادگیری زبان انگلیسی در 7 سطح از دوره مبتدی تا پیشرفته «CEF A1 – B1» ویژه نوجوانان طراحی شده که با برنامه‌های ارتباطی و مکالمات و ابزارهای موجود، جزء موفق‌ترین دوره‌های آموزشی این رده سنی محسوب می‌شود.

کتاب‌های «Backpack – Second Edition» با اضافه شدن جلوه‌های دیداری و متون جذاب و نوجوان‌پسند، زبان‌آموزان را تشویق و ترغیب به آموزش می‌کند.

کتاب نامبرده شامل محتویاتی نظیر ترانه، سرود، برچسب کودکان، بازی، داستان و تمرینات متعدد است.

در نگاه کلی کتاب‌های آموزشی بک‌پک شامل ویژگی‌های آموزشی زیر است:

  • تدريس انگليسي از طريق تعاملات اجتماعي
  • وجود نرم‌افزار تعاملي براي تمرينات بيشتر
  • وجود DVD فیلم‌های آموزشي بر اساس موضوع دروس و سطح زبان‌آموز
  • وجود CD MP3 فايل صوتي کتاب
  • تمرکز بيشتر روي گرامر و Writing زبان‌آموز
  • مکالمه محور بودن
  • تمرکز اصلي روي speaking و Reading

ویرایش جدید کتاب backpack کودکان

ویرایش دوم این مجموعه توسط انتشارات Pearson Longman ارائه ‌شده و شامل ویژگی‌های جدیدی زیر است:

  • آموزش به زبان آموزان از طریق تمرین‌های ارتباطی جمعی
  • ترکیب تمرین‌های متعدد و مفاهیم قدرتمند در کتاب دانش‌آموزان
  • تمرکز بیشترروی مهارت‌های دستور زبانی و نوشتاری
  • آموزش صدا و آواهای جدید جهت هجی کردن صحیح در کتاب دانش‌آموزان و کتاب‌کار

 

5- کتاب lets go ساده‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

مجموعه کتاب lets go ، یک مجموعه آموزش زبان ویژه کودکان است که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده و بسیاری از آموزشگاه‌های کشور از این مجموعه استفاده می‌کنند.

از سری کتاب‌های لتس گو برای آموزش زبان رده سنی 5 تا 13 سال استفاده می‌شود.

این مجموعه از همان ابتدا سعی می‌کند زبان‌آموزان را از طریق فعالیت‌های متفاوت وادار به صحبت کند.

همچنین وجود تصاویر رنگی و جذاب، این فرایند را برای زبان‌آموزان راحت‌تر می‌کند.

خرید کتاب lets go

مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی کودکان Let’s Go که از ابتدا با صحبت و پرسش و پاسخ از کودکان شروع به کار می‌کند، شامل آهنگ‌های تعاملی و شعرهای زیبا و بازی‌های ارتباطی بین کودکان است.

از ویژگی‌های مفید این مجموعه آشنایی با تلفظ حروف و کلمات و چگونگی روان خواندن متون است.

مجموعه کتاب‌های Let’s Go چند سطح دارد؟

کتاب لتس‌گو در هشت سطح (2 سطح مقدماتی و شش سطح اصلی) منتشر شده‌است.

هر یک از سطوح این مجموعه دارای یک کتاب دانش‌آموز، یک کتاب تمرین، فایل‌های صوتی و نرم‌افزار است که زبان انگلیسی را طبق اصول و فصل‌بندی منظم به کودک آموزش می‌دهد.

ویژگی‌های مهم کتاب آموزش زبان انگلیسی کودکان Let’s Go

از ویژگی‌های مجموعه Let’s Go می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اول آموزش زبان در سطوح ابتدایی، کودکان با مکالمه، سؤال و پرسش و تمرین‌ها آشنا می‌شوند.

  • آهنگ‌های شاد و پر انرژی، کلاس درس را برای کودکان مثل فضای خانه می‌کند.

  • خواندن متون و هجی کردن کلمات توسط فایل‌های صوتی باعث می‌شود تلفظ لغات به درستی انجام شود.

  • بازی‌های جذاب برای مکالمه، فرصت و اعتمادبه‌نفس بیشتری در کودکان ایجاد می‌کند.

  • دروس به صورت سیستماتیک، شفاف و روشن برنامه‌ریزی شده به صورتی که زبان‌آموزان از نحوه تدریس و روش آن مطلع باشند.

6- big fun  کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله

 کتاب Big Fun با استفاده از مبانی زبان و واژگان ساده، زبان انگلیسی را به بهترین نحو ممکن به کودکان آموزش می‌دهد.

زبان آموزان هم‌زمان به بهبود و یادگیری مهارت‌ها و انجام پروژه‌های جذاب و خلاق می‌پردازند.

برنامه‌های درسی را گام‌به‌گام همراه با صفحات کامل کتاب دانش‌آموز پیش می‌برد و مرور کلی روی محتوای پیش‌رو و موارد آموزشی مورد نیاز دارد.

بخش Letters to parents این امکان را برای مربیان فراهم کرده تا در مورد فرایند آموزشی کودکان در هر یونیت اطلاع‌رسانی انجام دهند.

این مجموعه دارای کتاب کار، کتاب دانش‌آموز، CD MP3 و DVD فیلم است که بخش‌های زیر را در خود جای‌داده است:

خرید کتاب نیو دبیگ فان

  • آهنگ‌های تصویری
  • انیمیشن
  • ویدئوی تمام داستان‌های کتاب و کتاب راهنمای معلم

 


فروشگاه کتاب کادن

بزرگترین منبع خرید کتاب زبان در ایران


 

کتاب big fun چه ویژگی آموزشی دارد؟

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب، وجود بخشی به نام Show Time برای هر درس در انتهای کتاب است.

در این بخش مرور تمام مطالب آن درس به‌صورت جذاب و سرگرم‌کننده و از طریق بازی و نمایش ارائه می‌شود.

معلم می‌تواند از آن به‌عنوان روشی برای ارزیابی میزان یادگیری زبان‌آموزان یا به عبارت بهتر به‌عنوان آزمون پایان‌ترم استفاده کند.

یک کارنامه در بخش انتهایی کتاب وجود دارد.

رویه کتاب بیگ فان به‌گونه‌ای است که گویا کودکان در حال یادگیری زبان مادری خود هستند.

ارائه کلیپ‌های صوتی، تصویری و همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده روند یادگیری کودک را پیوسته پیش می‌برد.

فایل‌های صوتی شامل مباحث واژگان، گفت‌وگوها، روایت‌ها و آهنگ‌های زبان‌اصلی و آوازهایی برای لذت بردن هرچه بیشتر دانش‌آموزان در حین یادگیری زبان است.

در این مجموعه به ازای هر درس 10 آهنگ وجود دارد.

همچنین داستان‌های متحرک و پویا در Little Books وجود دارد که به واسطه آن‌ها محیط آموزش را برای زبان‌آموزان کوچک، جذاب‌تر می‌کند.

کودکان با استفاده از آهنگ‌ها، آوازها و گفت‌وگوهای ساده یاد می‌گیرند که چطوری مثل زبان مادری، انگلیسی را یاد بگیرند و حرف بزنند.

8- big english  جذاب‌ترین کتاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی

سری کتاب Big English یکی از بهترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان است که انتشارات Pearson منتشر کرده‌است.

این مجموعه معمولا برای رده سنی ۷ الی ۱۳ سال مناسب است.

بعد از مجموعه BIG FUN، می‌توان مجموعه big english را بهترین کتاب آموزشی برای کودکان و نوجوانان در این رده سنی دانست.

این سری از کتاب‌ها شامل 7 سطح است که در یک سطح استارتر و 6 سطح اصلی ارائه شده‌است.

در این مجموعه هم مثل سایر کتاب‌های آموزشی کودکان از تصاویر جذاب استفاده شده‌است.

مجموعه big english زبان‌‎آموزان را از سطح A1 تا B1 ارتقاء می‌دهد.

ویژگی آموزشی big English، کتاب آموزش زبان کودکان برای تدریس

اين مجموعه يکی از بهترين و کامل‌ترین دوره‌های آموزش زبان انگليسي است که تمام مطالب موردنیاز براي تدريس را در اختيار مدرس قرار می‌دهد.

همچنين دستورالعمل‌های موجود در کتاب به معلم در سازمان‌دهی محتوايي مطالب کلاس کمک می‌کند.

از ویژگی‌های مهم اين مجموعه می‌توان به استفاده از CLIL اشاره کرد که به تدريس مطالبي مانند جغرافيا، علوم، رياضيات، هنر و… از طريق زبان انگليسي می‌پردازد.

 مزيت CLIL افزايش اعتمادبه‌نفس، افزایش اطلاعات عمومي و گسترش ديد زبان‌آموز و در نتیجه افزايش توانايي وي در صحبت کردن است.

شروع هر درس با يک آهنگ است که لغات کليدي و مهم همان درس را در قالب شعر به زبان‌آموز آموزش می‌دهد.

سپس لغات کليدي به صورت تصويري آموزش داده می‌شود.

خرید کتاب بیگ انگلیش

ارائه نکات گرامری در بین سرگرمی و موسیقی‌های آموزشی، بهترين روش آموزش گرامر برای کودکان است.

متن‌های جالب توجه، ویدئوهای جدید و مجموعه الکترونیکی جامع، این سری کتاب‌ها را تأثیرگذارتر از گذشته کرده‌است.

این کتاب‌ها شامل قسمت‌های «مطالعه، تمرین و یادآوری» و «درس‌های داغ زبان» هستند که بافتی سرگرم‌کننده دارند و نقش‌های مختلف زبانی را به منظور تمرین بیشتر به زبان‌آموزان ارائه می‌دهند.

9- کتاب super safari، کتاب مکالمه انگلیسی برای کودکان

پولی، لئو، مایک و جینا در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز زبان انگلیسی را از طریق داستان، آهنگ، هنر و کاردستی به کودکان آموزش می‌دهند.

آموزش زبان انگلیسی با کتاب‌های اصولی، علاوه بر افزایش تمرکز کودکان، مهارت‌های حسی، حرکتی و خلاقیت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

کودکان به همراه چهار شخصیتی که در مجموعه کتاب‌های super safari وجود دارند، وارد دنیای واقعی می‌شوند و علاوه بر لذت بازی با همدیگر، دیگر ارزش‌های اجتماعی را کشف می‌کنند.

مجموعه فوق برای کودکان 3 تا 7 سال مناسب است.

کتاب‌های سوپر سافاری برای دوره قبل ابتدایی، مجموعه‌ای کامل برای آموزش زبان از طریق داستان، آهنگ و بازی‌های مرتبط برای افزایش هوش شناختی، حسی حرکتی و اجتماعی کودکان به‌حساب می‌آید.

سری کتاب‌های Super Safari آموزش زبان را از طریق بازی و در عین حال افزایش حافظه، تمرکز و شناخت ارزش‌های اجتماعی میسر می‌سازد.

مهم‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده کتاب زبان super safari

از جمله ویژگی‌های کلیدی این کتاب می‌توان به آهنگ‌های اجرایی، کاردستی‌های خلاقانه و فعالیت‌های TPR (روش پاسخ فیزیکی) برای بهبود یادگیری و مهارت‌های حسی حرکتی کودک اشاره کرد.

همچنین فعالیت‌های فکری که باعث توسعه اندیشه، حافظه، تمرکز و خلاقیت کودک می‌شوند را با بچه‌ها تمرین می‌کنند.

این اقدامات از طریق داستان‌های رنگارنگ و کاراکترهای دوست‌داشتنی که کودکان را با ارزش‌های اجتماعی آشنا می‌کنند، انجام می‌شود.

قسمت‌های Phonics به کودکان در خواندن روان و مهارت‌های هجی کلمات کمک می‌کند.

بخش‌های کمک‌آموزشی جذاب (Cross-curricular) برای آشنایی کودک با محیط اطراف خود و علوم مرتبط درسی (CLILC) وجود دارد.

کتاب‌های super safari در سه جلد (3-1) و در دو لهجه امریکن و بریتیش قابل عرضه هستند.

9- کتاب Super Minds، بهترین مجموعه آموزش زبان کودکان

کتاب‌های Super Minds مجموعه‌ای هفت سطحی از انتشارات کمبریج است که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان طراحی و تنظیم شده‌است.

این مجموعه که متعلق به لهجه بریتیش است به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا زبان آموزان خردسال بتوانند از تمام پتانسیل خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند.

Super Minds خرید کتاب سوپر مایند ویرایش دوم

سری کتاب‌های Super Minds را می‌توان یکی از کامل‌ترین و موفق‌ترین کتاب‌های آموزش زبان برای این سنین دانست.

این مجموعه از سطح Starter برای زبان‌آموزانی که در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی هستند شروع می‌شود و تا کتاب Super Minds 6 که مقاطع بالاتر هست ادامه دارد.

هر یک از سطوح این مجموعه از 10 درس تشکیل می‌شود که هر درس در 12 صفحه با تصاویر رنگی و آیتم‌های جذاب سعی در آموزش دارد.

برای هر سطح، کتاب دانش‌آموز، کتاب تمرین، فایل‌های صوتی و نرم‌افزار در اختیار زبان‌آموزان قرار گرفته‌است.

نرم‌افزار هرکدام از سطوح را می‌توان یکی از موارد کامل برای تمرین و آموزش به صورت آهنگ و داستان دانست.

این مجموعه برای رده سنی 7 تا 12 سال مناسب است.

کتاب super minds، مجموعه‌ای برای افزایش مهارت تفکر و تمرکز

مجموعه‌ کتاب‌های super minds 1 سري 7تايي از کتاب‌های آموزشي براي کودکان است که توسط گروهي از نويسندگان خبره نوشته شده تا تفکر، حافظه و تمرکز کودکان در حين يادگيري زبان را ارتقا دهند.

اين کتاب‌ها با بهره‌گیری از تمرین‌های تصويري و فعالیت‌های هنري و کاردستي به کودکان فرصتي براي فعالیت‌های اجتماعي و خلاقیت را ایجاد می‌کند.

در DVDهایی که همراه هر کتاب هست، داستان‌های متحرک و بازی‌های آموزشي و شعرهاي کودکانه‌ای وجود دارند که با تفريح و بازي، لغات و گرامر هر درس را در ذهن کودک تثبيت می‌کنند.

اين مجموعه از سطح مبتدي تا متوسط موجود است.

در این دوره‌ها زبان‌آموزان کودک پس از آشنایی با کاربرد زبان در موقعیت‌های مختلف، مطالعه واژگان روزمره و کاربردی، دستور زبان روان و ساده در قالب متن‌های ملموس و داستان‌های موجود در کتاب، مهارت‌های فکری و خلاقیت خود را تقویت می‌کنند.

همچنین زبان آموزان در کنار این مطالب موضوعات درسی مطرح در مدارس را نیز به زبان انگلیسی فرامی‌گیرند.

این دوره‌ها درنهایت منجر به تقویت چهار مهارت زبانی کودکان می‌گردند.

10- کتاب pockets، قدیمی‌ترین کتاب آموزش زبان با شعر موسیقی و رنگ‌آمیزی

مجموعه کتاب pockets در 4 سطح «Little Pockets, 1,2,3» براي کودکان 2 تا 5 ساله مناسب است.

این کتاب آموزشی همراه با شعر، آهنگ، بازي، sticker، نقاشي و فعالیت‌های شاد به‌ منظور جذب و ترغيب زبان‌آموزان کم سن ارائه می‌شود.

اين کتاب براي کودکان دو تا پنج سال تنظيم و طراحی شده که داراي 4 سطح است.

در راستای آموزش زبان، مهارت نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان تقویت می‌شود.

مهارت‌های خواندن و نوشتن، از جمله مهارت‌هایی است که کودکان می‌توانند در اين کتاب آن‌ها را بياموزند.

اين کتاب داراي 9 درس است که در هر صفحه لغات جديد و جملات کوتاه وجود دارد.

صفحات رنگي و شاد کتاب‌ها به کودکان اين قابليت را می‌دهد تا محيط پيرامونشان را بهتر بشناسند.

در صفحات پاياني کتاب، تعدادي برچسب و اشکال مختلف گردآوری شده که به مطالب کتاب مرتبط هستند.

pockets

 

11- کتاب Oxford Phonics World، کتاب زبان انگلیسی

مجموعه کتاب Oxford Phonics World در سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات آکسفورد، جهت آموزش کودکان به چاپ رسیده‌است.

این مجموعه برای یادگیری تلفظ لغات است که در ۵ سطح به چاپ رسیده و می‌تواند به عنوان مکمل در کنار کتاب‌های اصلی آموزش زبان به کار رود.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

آموزش این مجموعه همراه با شعر و داستان‌های کودکانه است که کودک را راغب به یادگیری زبان انگلیسی می‌کند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل کمی مشکل است؛ چراکه باید کتاب‌هایی تهیه کنید که برای کودکتان جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

این مجموعه به والدین کمک می‌کند به راحتی زبان انگلیسی را در خانه آموزش دهند.

مجموعه فوق برای کودکان 6 تا 8 سال مناسب است.

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

پاسخ به سوالات پر تکرار

کتاب استارتر زبان کودکان چیست؟

کتاب‌های استارتر معمولا اولین کتاب‌های یک مجموعه هستند که برای آموزش به کودکان از آن‌ها استفاده می‌شود.

کودکانی که هیچ ذهنیتی نسبت به زبان ندارند، باید با کتاب‌های استارتر یادگیری زبان را از پایه شروع کنند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله کدام است؟

کتاب‌های pockets و مجموعه کتاب‌های english adventure از بهترین مجموعه‌ها برای آموزش به کودکان 3 ساله محسوب می‌شوند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله کدام است؟

مجموعه کتاب‌های Super Safari و مجموعه Big Fun دوتا از بهترین مجموعه‌ها برای کودکان 4 ساله هستند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 5 ساله کدام است؟

کتاب Handwriting A to Z، کتاب Get Ready With Teddy، کتاب‌های Back Pack، کتاب Toy Story a Rhyming book و کتاب Little Miss Lazy از بهترین منابع برای کودکان 5 ساله هستند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله کدام است؟

کتاب‌های jolly phonics practice یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کودکان در این رده سنی هستند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 8 ساله کدام است؟

مجموعه کتاب‌های first friends و کتاب An Inter-Hive Match گزینه‌های مناسبی برای کودکان 8 ساله هستند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله کدام است؟

کتاب‌های family and friends، کتاب‌های Bravo و مجموعه Verbal Reasoning از بهترین گزینه‌ها برای کودکان در این رده سنی هستند.

بهترین کتاب مکالمه انگلیسی برای کودکان کدام است؟

مجموعه Backpack، مجموعه Super Safari و مجموعه lets go بهترین کتاب‌های مرتبط به آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای کودکان را دارند.

بهترین کتاب لغات انگلیسی برای کودکان کدام است؟

مجموعه oxford phonics world به طور تخصصی در مورد یادگیری کودکان در حوزه لغات است.
همچنین کتاب‌های fun for starters روی هر چهار بخش زبان کودکان کار می‌کنند اما بیشتر تمرکزشان روی لغات است.

بهترین کتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی کدام است؟

مجموعه oxford discover به طور تخصصی روی گرامر کار می‌کند اما کتاب‌های مجموعه Pockets هم در این بخش حرفی برای گفتن دارند.

بهترین کتاب داستان انگلیسی برای کودکان کدام است؟

مجموعه کتاب‌های Phonics for Kids، Backpack و Super Safari جزء کتاب‌های داستان محور هستند.
گفتنی است که اکثر کتاب‌های آموزش زبان به کودکان با داستان همراه هستند تا کودکان را به یادگیری زبان ترغیب کنند.
بنابراین به جرات می‌توان گفت که تمام کتاب‌های معرفی شده در این مقاله همراه با داستان و قصه هستند.

بهترین کتاب انگلیسی برای نوجوانان کدام است؟

مجموعه‌های connect، project، got it، go getter و… از بهترین مجموعه‌های قوی و کاربردی مختص نوجوانان هستند.

برای مشاهده سایر کتاب‌های این گروه سنی می‌توانید به بخش کتاب آموزش زبان نوجوانان مراجعه کنید.