آموزش زبان انگلیسی برای کودکان, مقاله

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

مقاله متد اموزش کودکان

امروزه با رشد و افزایش کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره والدین به سمت فراهم آوردن بستری برای آموزش زبان انگلیسی از همان سنین پایه هستند . زیرا در سنین پایین با استفاده از روش های جدید از قبیل بازی ، فیلم و سریال ، کلاس ها می توان کودک را بسیار به یادگیری مشتاق کرد . قرن 21 را می‌توان قرن سلطه زبان انگلیسی بر جوامع بشری در سراسر دنیا دانست. امروزه بیش از چهارصد میلیون متکلم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که نشان‌دهنده میزان نفوذ این زبان بر زندگی انسان‌هاست. دنیا با سرعت زیادی روبه پیشرفت است به‌گونه‌ای که هیچ سنی برای یادگیری زبان زود نیست و بهتر است آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین پایین آغاز شود.

چند نکته تکمیلی فرایند یادگیری کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انیمیشن و کارتون ، آموزش زبان انگلیسی به کودکان با اپلیکیشن ، آموزش انگلیسی به کودکان با فعالیت‌های هنری ، آموزش انگلیسی به کودکان با داستان
هنر روشی خارق‌العاده برای علاقه­‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی است.کارهای هنری باید در ابتدا و انتهای کلاس یا آموزش‌تان در منزل انجام شود. بعد از آموزش واژه جدید، از آن­ها بخواهید که تصویر آن واژه را نقاشی کنند و  آنها را ترغیب کنید تا در مورد کارشان با شما صحبت کنند. مثلا با عبارت “?What color is this” بپرسید، از چه رنگی استفاده می‌­کنند تا از این طریق با رنگ‌­ها نیز آشنا شوند. یا در سطوح بالاتر که انواع شغل، میوه­‌ها و نام حیوانات را یاد می‌­گیرند، در کنار ترسیم واژه از آن­ها بخواهید، آن واژه را نوشته و به صورت لیبل روی نقاشی خود برچسب کنند.

با توجه به علاقه کودکان به استفاده از گوشی­‌های هوشمند، استفاده از اپلیکیشن­‌های هدفمند زبان انگلیسی بسیار مؤثر است.این برنامه‌­ها کمک می‌کنند تا آنچه را که خودتان به کودکان آموزش داده‌­اید را بهتر و عمیق­‌تر یادبگیرند. در عین حال برای تمرین مهارت­‌های مختلف زبان انگلیسی و یادگیری لغات و عبارات جدید بسیار مفید هستند.

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

1 : کتاب های American Family and Friends 2nd

مجموعه فمیلی اند فرندز یک دوره آموزشی کامل برای یادگیری زبان انگلیسی و مناسب کودکان در سنین ۸ تا ۱۲ سال است. این مجموعه شامل ۶ سطح است که توسط انتشارات آکسفورد طراحی، تدوین و منتشر شده است. مجموعه فمیلی اند فرندز دارای سطوح ابتدایی یا Starter و سطوح ۱ تا ۶ است. رنگ کتاب استارتر صورتی، سطح ۱ آبی، سطح ۲ قرمز، سطح ۳ سبز، سطح ۴ زرد، سطح ۵ بنفش و سطح ۶ نیز آبی کم‌رنگ است.

2 : کتاب های Phonics For Kids

مجموعه ۶ جلدی Phonics for Kids است که برای کودکان تنظیم و نوشته شده است و از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست، کتاب آموزشی حاضر از آنچنان عملکرد و روش تدریسی برخوردار است که کودکان بدون اینکه بدانند تمام مطالب و هرآنچه که نیاز است را به راحتی میاموزند و حروف الفبا را یکی پس از دیگری همراه با صداها و نحوه ی نوشتنشان در ذهن خود نگه می دارند، از سوی دیگر تصاویر و رنگ آمیزی های داخل کتاب، بهترین عامل محرک برای سریع تر و عمیق تر آموختن حروف الفبای انگلیسی است، علاوه بر این موارد ذکر شده، تمرین ها نیز کمک می کنند تا تسلط زبان آموزان بیشتر و بیشتر شود.

3 : کتاب های Backpack

سری کتاب های BACKPACK یکی از معتبرترین کتاب های آموزش زبان نوجوانان است که در هفت سطح منتشر شده است. این مجموعه آموزش از سوی انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است و می تواند یکی از بهترین گزینه های تدریس و یادگیری زبان انگلیسی باشد. از آنجایی که زبان آموزی در دوره کودکی بیشترین تاثیر را بر آینده فرد می گذارد، چرا که میزان یادگیری در این دوره بسیار زیاد است، مجموعه بک پک در هفت سطح ( starter, 1, 2, 3, 4, 5, 6) یکی از بهترین مجموعه ها برای این رده سنی است که با استفاده از آهنگ های جذاب و ویدئوهای شاد یادگیری انگلیسی را برای زبان آموز جذابت دارد. این مجموعه مکالمه محور بر اساس CLIL است که باعث افزایش دانش عمومی زبان آموز و یادگیری درس هایی مانند علوم و ریاضی به زبان انگلیسی می شود. گرامر بکار رفته در این کتاب، سطح بسیار قابل قبولی دارد که زبان آموزان را در حالت های مختلف ارتباطی کمک می کند. متون زیاد و دایره لغات بالای موجود در کتابهای BACKPACK ، سطح لغات زبان آموزان را بیش از آنچه که حتی در مدارس خود فرا می گیرند، بالا خواهد برد.

4 : کتاب های lets go 5th

کتاب های این مجموعه در ۷ سطح (Let’s Begin, Let’s go 1,2,3,4,5,6) مطابق با سیستم آمریکایی همراه با فایل صوتی و کتاب کار در مراحل اولیه با ارائه نکاتی جهت تقویت مهارت گفتاری و شنیداری، روند پرسش و پاسخ همراه با آهنگ، شعر و بازی به آموزش تلفظ صحیح و روان خوانی متون و تست مطابق با استانداردهای آموزشی کمبریج به شکل لوح فشرده و در سطوح بالاتر جهت تقویت مهارت های چهارگانه ارائه می شود. ویژگی های جدید این مجموعه در ویرایش پنجم انیمیشن های جدید و جذاب به کلاس درس طراوت و شادابی بخشیده و انگیزه دانش آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی را دو چندان می کند. مجموعه جدید Let’s Begin (سطح ۱ و ۲) به همراه وظایف و فعالیت های سودمند در زمینه حروف و صداها اساس و پایه مستحکمی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان فراهم می کند. سه متن جدید به همراه سؤالات درک مطلب، محتوای تازه و هیجان انگیزی به ارمغان آورده است که برای دانش آموزان سطح ۱-۶ بسیار جذاب و مفید است. منابع جدید معلم این امکان را فراهم می کند تا با استفاده از یک کتابخانه آسان و منابع آموزشی در دسترس، آموزگار از کلاس های خود بیشترین استفاده را ببرد. بازی ها، آهنگ ها و آوازهای جدید در هر درس، لحظات جذاب و مهیجی برای دانش آموزان رقم زده و زمینه مناسبی فراهم می کند تا بچه ها به تمرین آموزه های خود بپردازند. سامانه جدید بازی های آنلاین، بازی های تعاملی و هیجان انگیزی را برای افزایش علاقه. بچه ها به زبان و جذاب ساختن فرآیند یادگیری محیا ساخته است.

5 : کتاب های New Big Fun

مجموعه جدید “New Big Fun” در سه سطح و تنها با لهجه American برای کودکان 3 تا 4 سال ارائه شده است. در هر کتاب آموزشی، هشت بخش مجزا با تمرین ها و نقاشی های جذاب و کودکانه وجود دارد که از طریق شعر، موسیقی، رنگ آمیزی، تمرین های هدف دار زبان انگلیسی را به شیرینی تمام به کودکان آموزش می دهد. آموزش اعداد، اشکال و اجسام در هر سه سطح موجود می باشد. بخش های طبیعت گردی و آشنایی کودکان با دنیای بیرون و حیات وحش به همراه نقاشی و کاردستی از دیگر ویژگی های این مجموعه می باشد. در کتاب های کار این مجموعه، تمرین های گوناگونی وجود دارد که تاکید بر گسترش دایره واژگان و قواعد گرامری دارند. اشعار و سرودهای کودکانه و داستان های مناسب این سنین نیز برای تمرین در فضای گرم و صمیمی منزل ارائه شده است. تفاوت این سری جدید با سری پیشین خود در این است که نقاشی ها به صورت تمام صفحه درامده اند و فضای بیشتری برای تمرین های نوین و نوشتن و رنگ آمیز در اختیار مربی و کودک قرار گرفته است. کتاب ها همچنین دارای DVD آموزشی می باشند که شامل بخش های زیر هستند: 11 شعر در هر سطح که علائم و اشکال را آموزش می دهد کتاب هایی با عنوان کتاب های کوچک که به صورت انیمیشن قصه های کودکانه تعریف می کند
و یک راهنمای جامع برای مربیان و والدین

6 : کتاب های Big English 2nd

ویرایش دوم کتابی برای آموزش زبان به کودکان است که توسط انتشارات Pearson چاپ و منتشر شده است. زبان آموزان می توانند با استفاده از این کتاب سطح دانش خود را تا حد چشم گیری بالا ببرند، استفاده از عکس های جذاب موجب ایجاد انگیزه برای یادگیری و پیشرفت سریع در زبان انگلیسی در کودکان می شود. مجموعه بیگ انگلیش با ایجاد فضایی پر از سرگرمی سعی در آموزش متفاوت زبان انگلیسی دارد بطوریکه کودکان در هنگام یادگیری نه خسته خواهند شد و نه مشکلاتی که سایر کتاب ها برای آموزش دارند را حس خواهند کرد شما عزیزان می توانید برای خرید کتاب زبان از طریق وبسایت کادن اقدام کنید.

7 : کتاب های Super Safari

مجموعه دوست داشتنی و جذاب American Super Safari از سه سطح بسیار غنی و جذاب تشکیل شده است ، میلیون ها زبان آموز کودک در سراسر دنیا دوست دارند با این مجموعه ی بی نظیر انگیزه ی خود را برای یادگیری انگلیسی بالا ببرند و تقویت کند زیرا آنها می توانند در این کتاب با رنگ آمیزی های گوناگون آشنا شوند و مفاهیم تصاویر را با کلمات مربوطه درک کنند، همچنین موسیقی، داستان ها و کاردستی های جذاب کودکان را ترغیب می کنند تا نسبت به یادگیری زبان انگلیسی شور و شوق نشان دهند و ذهن خود را خلاق بار بیاورند، از دیگر موارد می توان گفت استراتژی ها و تکنیک هایی که در این کتاب بسیار باارزش ارائه شده اند ذهن کودکان را در زمینه های فضای سبز، همکاری و مشارکت در کارها با افراد گوناگون، بازی کردن و رنگ آمیزی آماده و پرورش می دهد.اگر می خواهید فرزند دلبند شما زبان انگلیسی را از ابتدا با تفریح و سرگرمی های گوناگون و ویژه بیاموزد، و انگیزه و اشتیاق خود را در تمام مراحل به طور درس به درس افزایش دهند و تقویت کنند، پس درنگ نکنید و همین الان به خرید مجموعه American super safari اقدام کنید تا کتاب موردنظر خود را با بهترین کیفیت و خیالی آسوده از فروشگاه اینترنتی کادن خریداری کنید و در سریع ترین زمان، آن را درب منزل یا محل کار با بسته بندی های بسیار جذاب و شکیل تحویل بگیرید.

8 : کتاب های Super Minds 2nd

یک نسخه کاملاً به روز شده و پیشرفته از یک دوره انگلیسی بسیار دوست داشتنی از این تیم نویسنده مشهور است. این یک تجربه یادگیری غنی را با آخرین تحقیقات آموزشی ترکیب می کند. دانش‌آموزان خود را در ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز با شخصیت‌های باهوش همراهی کنید، زیرا از پروژه‌های خلاقانه، محتوای معتبر CLIL و انعطاف‌پذیری تمرین مهارت‌های گسترده لذت می‌برند، در حالی که به سمت سطح B1 کار می‌کنند. نسخه دوم Super Minds که مطابق با چارچوب شایستگی های زندگی کمبریج است، تمرکز ویژه ای بر توسعه مهارت های تفکر انتقادی و خلاق دارد که به ایجاد یادگیرندگان کنجکاو و موفق مادام العمر کمک می کند.

9 : کتاب های Pockets 2nd

مجموعه کامل Pockets به عنوان یکی از جذاب ترین و مهیج ترین منابع آموزشی زبان انگلیسی مناسب برای کودکان بین رده سنی ۳ الی ۵ است. مجموعه Pockets دارای چهار سطح می باشد و کتاب پاکت یک ویرایش دوم است، زیرا که قبل این کتاب little pocket برای شروع یادگیری زبان انگلیسی معرفی شده است.کتاب پاکت1 ویرایش دوم  دارای کتاب زبان آموز (Student Book)، کتاب کار، کارت های تصویری و پوستر (Posters) می باشد. این مجموعه به داشتن مکمل های جذاب توانسته نظر بسیاری از زبان اموزان کودک و خردسال جذب نماید. از اینرو اگر والدین می خواهند کودکانشان به راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

10 : کتاب های Oxford Phonics World

این کتاب می‌تواند گزینه خوبی برای شروع مسیر یادگیری زبان انگلیسی محسوب شود. فعالیت‌هایی که برای بخش‌های مختلف این کتاب در نظر گرفته شده، باعث افزایش خلاقیت ذهن کودکان می‌شود و به آن‌ها از طریق بازی و سرگرمی، زبان انگلیسی می‌آموزد. کودکان با استفاده از این شیوه تمام مطالب جدید را به حافظه بلندمدت خود می‌سپارند. از آنجایی که شیوه یادگیری حروف الفبای انگلیسی بسیار مهم است، انتخاب یک کتاب مناسب برای این منظور، اهمیت ویژه‌ای دارد. این کتاب با یک سبک نوین به آموزش حروف الفبای انگلیسی می‌پردازد. کودکان با استفاده از آن حروف کوچک و بزرگ الفبا را یاد می‌گیرند و به کمک لوح فشرده، صداهای آن را می‌آموزند. علاوه‌بر این با استفاده از کتاب کار طریقه نوشتن حروف را چندین بار تمرین می‌کنند در‌نتیجه به‌راحتی تمام حروف را به حافظه بلند‌مدت خود می‌سپارند. انتخاب این کتاب می‌تواند پایه زبان انگلیسی کودکان را تقویت کند و یک شروع خوب برای آموزش زبان انگلیسی محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *