آزمون آیلتس, مقاله

بهترین منابع آیلتس (ielts) آکادمیک و جنرال

با توجه به همراهی و حمایت گرم شما عزیزان ، امروزه مجموعه کادن برای سهولت و آسودگی شما در جهت قبولی و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس این مقاله را با نهایت دقت و ظرافت برای شما تهیه کرده است .

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان است که در اکثر کشورها و دانشگاه‌ها قابل استفاده است. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. شما با در دست داشتن نمره قابل قبول در این آزمون می‌توانید نسبت به مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. آزمون آیلتس که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است. معنا و مفهوم آزمون آیلتس چیست؟ کلمه‌ی IELTS برگرفته از International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است.

آزمون آیلتس در چهار مهارت مختلف شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که این مهارت‌ها به ترتیب برگزاری در آزمون شامل Listening (شنیداری)، Reading  (خواندن)، Writing (نوشتاری) هستند. بخش Speaking آزمون آیلتس با توجه به زمان برگزاری آزمون یک هفته قبل از آزمون و گاها بعد از آزمون برگزار می‌شود.

تفاوت امتحان IELTS آکادمیک و جنرال

آیلتس آکادمیک: این امتحان مخصوص متقاضیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان به نیت ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی را دارند که در آنها زبان انگلیسی زبان مورد تدریس است.

آیلتس جنرال: این نوع از آزمون مخصوص آن دسته از متقاضیانی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا و … را دارند و تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را ندارند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو امتحان در نوع سوالات بخش‌های Writing و Reading است. در بخش ریدینگ آزمون آیلتس شرکت‌کنندگان با موضوعاتی که حول محور علمی و دانشگاهی است روبرو هستند و به نوعی می‌توان گفت که این سوالات سخت‌تر و در عین حال محدودتر نیز هستند. همچنین در بخش رایتینگ این امتحان شرکت‌کنندگان می‌بایست درباره موضوعاتی که به‌صورت تخصصی درباره مباحث علمی و دانشگاهی است شروع به نگارش نمایند. در بخش اول این امتحان (Task 1) متقاضیان می‌بایست حول موضوعاتی نظیر تحلیل گراف‌ها و نمودارها اقدام به نوشتن نمایند. در بخش دوم (Task 2) می‌بایست درباره موضوعی که داده شده است نظر خود را بنویسند که تعداد کلمات و الزامات این بخش در قسمت معرفی بخش رایتینگ خدمت شما ارائه شده است. بخش‌های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس آکادمیک هیچگونه تفاوتی با آیلتس جنرال ندارد.

سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید

شما برای انتخاب کتاب و منبع مناسب آیلتس اولین کاری که باید انجام دهید تعیین سطح می باشد. تعیین سطح به شما نشان می دهد که کدام کتاب و منبع آیلتس برای شما مناسب است و چه کلاس و دوره آموزش آیلتس را می توانید انتخاب کنید. با توجه به انبوهی از کتاب ها و منابع آیلتس بهتر است به این مرحله به عنوان مهم ترین و حیاتی ترین گام در شروع نگاه کنید ، زیرا بهترین منابع هم باید به درستی و در سطوح درست انتخاب و تهیه بشوند ، تا بهترین بازخورد و نتیجه مطلوب را به شما عزیزان بدهند.

برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند داشته باشید

بدون شک، برای کسب موفقیت در هر کاری، به یک برنامه‌ریزی درست نیاز است. آمادگی در آزمون آیلتس نیز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و بدون شک در کوتاه‌مدت میسر نخواهد شد. این امر نه‌تنها برای افرادی که از ابتدا شروع به خواندن برای آیلتس کرده‌اند، بلکه برای افرادی که سطح بالایی دارند نیز مهم است. بعد از تعیین سطح زبان خود ، نوشتن و طراحی برنامه و هدف خودتان از این مسیر در ادامه چند مورد از مهم ترین و با کیفیت ترین کتب و منابع این آزمون را برایتان آورده ام

از منابع معتبر و مناسب کمک بگیرید

به دلیل وجود منابع آموزشی و کمک‌آموزشی فراوان، اغلب زبان‌آموزان برای مطالعه دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند از کدام‌یک کمک بگیرند. منابع زیادی برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی وجود دارد، نظیر آموزش‌های «یوتیوب»، پادکست‌های آیلتس، وبلاگ‌های آموزشی، دوره‌های آموزش آنلاین و شرکت در کلاس‌های حضوری. بسیاری از زبان آموزان تنها راه یادگیری و موفقیت در این آزمون را شرکت در کلاس های حضوری می دانند ، اگر چه این امری کاملا طبیعی و راهی اصولی به نظر می آید ، اما تنها راه موفقیت در این آزمون نیست . زبان آموزان با شروعی اصولی ، صبر تلاش و تمرین مستمر ، انتخاب منبع اصولی میتوانند به راحتی نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورند .

در حال حاضر ، بهترین منابع آزمون IELTS چیست؟

در ادامه ی این مقاله قصد معرفی 10 کتاب و منبع بسیار ارزشمند و با کیفیت رو به شما داریم ، این کتب بر اساس تجربه و بازخورد اساتید به نام و زبان آموزان موفق در این آزمون برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است . این چند مورد فقط بخش کوچکی از منابع انبوه این آزمون بزرگ هستند که شما زبان آموزان عزیز با توجه به سطح زبان ، هدف ، و نمره مد نظر خود میتوانید انتخاب و تهیه بفرمایید . در ادامه به معرفی و توضیح مختصری از کتاب ها و منابع می پردازیم .

1 : کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه کمبریج برای کمک به آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس منتشر شده است. این کتاب به طور رسمی توسط شورای بریتانیا (British Council) توصیه شده و یکی از بهترین کتابها برای آماده شدن برای آزمون آیلتس است. این کتاب شامل سوالات، نکات و تکنیک های مهمی است که به شما کمک می کنند بالاترین نمره را در آزمون آیلتس بگیرید. برای کمک به یادگیری تلفظ صحیح کلمات و افزایش مهارت speaking شما، یک CD هم ضمیمه این کتاب شده است.

2 : کتاب Ielts Cambridge 17 Academic

این کتاب کتاب تست ایلتس شامل ۴ تست کامل ماژول آکادمیک برای کاندیداهای آزمون است به علاوه یک معرفی به تمام ماژول‌ها و سیستم کلی نمره‌دهی و همچنین ۴ بخش پاسخ‌های کامل با توضیحات کامل.این کتاب هم مانند اکثر کتاب‌هایی که در حال حاضر در بازار کتب آزمون آیلتس موجود است که همراه با سی‌دی فایل‌های صوتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و بدون استاد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

3 : کتاب Cambridge English Grammar for Ielts

گرچه کتاب های بسیاری در سطح های ابتدایی و میانی زبان انگلیسی برای زبان آموزان در دسترس است، برای سطح های بالاتر یکی از بهترین کتاب ها، کتاب گرامر آیلتس انتشارات کمبریج که در اینجا برای دریافت در دسترس داوطلبان آیلتس قرار داده شده است. اگر گرامرتان ضعیف است پیشنهاد ما همین کتاب می باشد.

4 : کتاب Barrons IELTS Practice Exams 3rd

یک کتاب جامع تمرینی برای آمادگی در آزمون آیلتس 2021 است. این کتاب شامل 10 آزمون آیلتس کامل به همراه پاسخ آزمونها است. این کتاب همچنین منبع خوبی برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی و افزایش مهارت های زبانی شماست. Superpack یک کتاب 3 در 1 است که برای تمرین فشرده به منظور آمادگی برای آیلتس تهیه شده است.علاوه بر این، کتاب های Barron’s IELTS شامل دو سی دی صوتی برای تقویت توانایی هایی گفتاری شما و همینطور تمرین کردن روی بخش listening آزمون آیلتس هم می باشد.

5 : کتاب Target Band 7 IELTS Academic Module 3rd Braverman

اکنون شامل یک آزمون تمرینی کامل آیلتس است. این کتاب خودآموز عالی برای آمادگی شدید آیلتس در چند هفته برای کمک به دانش آموزان برای دستیابی به بهترین نمره شخصی خود طراحی شده است. تمام نکات، تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و توصیه‌ها بر به حداکثر رساندن امتیاز دانش‌آموزان از طریق افزایش سرعت و کارایی حل تکلیف و جلوگیری از اشتباهات معمولی متمرکز است. ‘Target Band 7’ مورد علاقه معلمان و همچنین دانش آموزان است.

6 : کتاب Collins Reading For IELTS

هر درس به آموزش و تحلیل یکی از انواع سوال آزمون نظیر سوالات چهار گزینه‌ای، سوالات تکمیل جمله و غیره می‌پردازد. در کنار این نکات، کتاب استراتژی‌های مناسبی جهت موفقیت در بخش‌های مختلف آزمون reading در اختیار خواننده قرار می‌دهد.هر کدام از دروس کتاب به یکی از موضوعات آزمون می‌پردازد و در بخش اول هر درس لغات کاربردی و مفید معرفی می‌شوند. در بخش دوم هر درس به سوالات و استراتژی‌های آزمون می‌پردازد.در بخش پایانی هر درس یک آزمون آزمایشی متناسب با موضوعات تدریس شده ارائه می‌شود.

7 : کتاب Cambridge English Complete IELTS

اين کتاب روند آموزشي پويا را دنبال کرده و موکد تفکر انتقادي و فرديتي پرسشگر است؛ همچنين، راهکارها و مهارت هايي را ارائه مي دهد که زبان آموزان را در کسب بالاترين امتياز در آزمون، راهنمايي مي نمايد. اين کتاب به همان اندازه که براي استفاده در کلاس درس همراه با آموزگار مناسب است، مي تواند براي خودآموزي و به دور از کلاس درس نيز مناسب و کارآمد باشد. اين کتاب براي زبان آموزاني گردآوري شده است که بدنبال کسب نمره حدود 5 تا6.5 مي باشند. درنهايت خاطرنشان کرد که اين کتاب ارزشمند براي داوطلبين آکادميک و عمومي مناسب و منبعي مهم و قابل ملاحظه است.

8 : کتاب Cambridge English Mindset For IELTS Foundation

مجموعه MINDSET توسط مدرسان اصلی ازمون ایلتس IELTS طراحی شده است. این کتب، پیوند میان فعالیت ها و وجود نمونه های مشابه شان را در آزمون اصلی تضمین می کند، که این به نوبه خود اعتماد به نفس زبان اموزان را تضمین می کند.مجموعه کتاب Mindset for IELTS در 4 سطح از Preintermediate تا Advanced (نمره 7.5 آزمون) جدیدترین منبع آموزش و ارتقای 4 مهارت آزمون ایلتس به قلم نویسندگان و برگزار کنندگان آزمون ایلتس به چاپ رسیده است.

9 : کتاب Crack IELTS In a Flash Listening

به طور کلی مجموعه کرک آیلتس این فلش دارای نه کتاب و دو کتاب SUPER CRACK که در مجموع یازده کتاب می شود، را شامل شده است. عمده این مجموعه به عنوان یک منبع غنی و اصلی برای تقویت مهارت اصلی و زبانی تنظیم شده است. کتاب Crack IELTS in a Flash Listening برای تقویت مهارت شنیداری و لیسنیگ نوشته شده است. این کتاب برای تقویت مهارت شنیداری| listening که سطح دانش زبانی آنها در حد پری اینترمدیت است.خودخوان: این کتاب به عنوان یک منبع کاملی است که می توان به صورت خودخوان مطالعه نمود.ارائه راهکار و استراتژی: عمده مطالب و سبک این کتاب به گونه ای طراحی شده است که زبان آموزان می توانند با استفاده از کتاب آکادمیک ریدینگ کرک آیلتس فلش می توانند در کمترین زمان ممکن به پرسش های آن پاسخ دهد.سی دی: از آنجا کتاب کرک آیلتس این فلش لیسنینگ برای تقویت مهارت های زبانی و اصلی کاربرد دارند، به عنوان بهترین منبع برای یادگیری زبان انگلیسی نیز معرفی شده اند.

10 : کتاب 4000Essential English Words

اگر به دنبال روشی خاص و مطمئن برای یادگیری و گسترش دایره لغات انگلیسی هستید و یا در حال آماده شدن برای شرکت در آزمون های مهمی همچون آیلتس یا تافل و… می باشید، بی شک به یک ابزار مناسب برای پیشبرد این اهداف نیاز خواهید داشت.کتاب Essential English Words 4000 از سری شش گانه این مجموعه است که تمرکز آن بر روی آموزش لغات مهم و افزایش داریره لغات از سطح مبتدی تا پیشرفته ست.از جمله ویژگی های مهم این کتاب آموزش لغات همراه با مثال های بسیار قوی و مناسب می باشد.

یک نظر در “بهترین منابع آیلتس (ielts) آکادمیک و جنرال

  1. ناشناس گفت:

    ممنونم از معرفی این کتاب های مفید🌹🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *